אזורים מנהלת מו"מ לרכישת מתחם מתנובה ל-600 דירות בצפון פ"ת, תמורת 21-23 מיליון דולר

אשדר מקבוצת אשטרום עשויה להשתתף ב-50% * תנובה מנסה לממש נכסים באיזורי ביקוש

חברת אזורים מנהלת מו"מ על עיסקה, שבה תרכוש מתנובה מתחם בצפון פ"ת, לבניית כ-600 דירות. אם תצא העיסקה לפועל, תשלם אזורים 23-21 מיליון דולר, לפי 38,000-35,000 דולר לקרקע לדירה, לא כולל הטל השבחה. תנובה דורשת תשלום במזומן, ואינה מוכנה להיכנס לעיסקת אחוזים.

ל"גלובס" נודע, כי אזורים הציעה לחברת אשדר להשתתף בעיסקת הרכישה בשיעור של 50%. הנהלת אשדר, מקבוצת אשטרום, בודקת עתה את העיסקה.

במקביל, מנהלת תנובה מגעים גם עם קונים-בכח אחרים של המתחם. המקום משמש כיום כמחסן הפצה איזורי של תנובה. הוא נמצא בסמוך לאיזורי המגורים של צפון פ"ת, ולכן מעריכים שלא יהיה קושי בשינוי ייעודו לבניה למגורים. המתחם הוא אחד האחרונים שנותרו לבנייה בהיקף גדול בפ"ת, לאחר שרוב המתחמים נמכרו ב-4 השנים האחרונות.

אזורים היא אחת מחברות הנדל"ן הגדולות המעטות, שעדיין אינה בונה בצפון פ"ת. המקום נחשב לאחד המבוקשים ביותר למגורים במרכז הארץ, ומדי חודש נמכרות בו עשרות דירות. מחירי הדירות נעים ברוב המקרים בין 200 ל-250 אלף דולר, לפי הגודל והמיקום. בין החברות הבונות כיום בפ"ת נמצאות אפריקה-ישראל, דנקנר, חפציבה, משהב, האחים ישראל, גינדי, בוני התיכון ובלטנר-טרובוביץ.

תנובה מבקשת למכור את הנכס במסגרת מדיניות הנהלת החברה לממש נדל"ן הנמצא באיזורים מבוקשים למגורים ומשרדים. בכוונתה להעביר את מרכז ההפצה למגרש זול מחוץ לעיר. תנובה תשתמש בתמורת המכירה כדי לממן השקעות חדשות במחלבות, ומסיבה זו היא מעוניינת בעיסקה במזומן, המבטיחה תמורה מיידית.