שותפות אבנר תרחיב את פעילותה לתחום תחנות הכוח לייצור חשמל; אסיפה כללית תתכנס בחודש הבא

האסיפה הכללית באבנר צריכה לאשר פנייה לבורסה בבקשה לשנות את מטרות השותפות בתקנון

אסיפה כללית של בעלי המניות בשותפות חיפושי הנפט אבנר , הנמצאת בשליטת קבוצת דלק ומשפחות תדמור וכהן, תתכנס בתחילת החודש הבא כדי לאשר כניסת השותפות לראשונה לתחום תחנות הכוח לייצור חשמל.

האסיפה הכללית צריכה לאשר את הסמכת השותף הכללי לפנות לבורסה בבקשה לתקן את תקנון הבורסה באופן שניתן יהיה לשנות את מטרות השותפות לעיסוק בהקמת תחנות כוח.

מטרת השותפות נכון להיום היא אך ורק חיפוש והפקה של נפט וגז. שותפות אבנר מעורבת בשותפות ים תטיס שגילתה את תגליות הגז הטבעי מול חופי אשקלון בשווי מיליארדי דולרים, ושחתמה על הסכם לאספקת גז טבעי לחברת החשמל בהיקף של 2 מיליארד דולר ב-11 השנים הבאות.

אבנר זקוקה לאישור בעיקר בעקבות כוונתה של ים תטיס להיכנס כשותפה לתחנת הכוח הגדולה שמתכננת להקים חברת דוראד אנרגיה בשטחי קצא"א באשקלון. בדוראד שותפים גם חברת הבנייה א. דורי, חברה הולנדית ויוסף אדלסבורג.

על-פי הסכמי העקרונות, יתבצעו שתי עיסקאות בין דוראד לבין ים תטיס: ים תטיס תשתתף בשיעור שטרם נקבע במימון בניית תחנת הכוח; דוראד תרכוש את הגז הטבעי עבור תחנת הכוח (שתפעל בהספק של 800 מגוואט) רק מהשדות של ים תטיס. מדובר בעיסקה ששוויה קרוב למיליארד דולר.

בהודעה לבורסה אומרת היום (א') אבנר, כי אם יוחלט באסיפה הכללית שלא להרחיב את תחומי הפעילות של אבנר, עשויות החברות האחרות מקבוצת דלק, השותפות בים תטיס, לבצע את ההשקעה בתחנת הכוח האמורה, וייתכן שאף יצרפו שותפים נוספים.

אבנר מזהירה, כי אם השותפות או החברות האמורות יחליטו שלא להשקיע בפרויקט תחנת הכוח של דוראד, קיימת סכנה שלא ייחתם הסכם למכירת גז טבעי לדוראד. השותף הכללי בשותפות המוגבלת - אבנר, וכן חברות דלק אנרגיה ודלק השקעות מקבוצת דלק, הודיעו, כי יימנעו מלהצביע באסיפה הכללית.