ועדת הכלכלה אישרה יבוא מונית אנגלית: בטיחותית וטובה להסעת נכים

יהלום: הדגם מעניק ביטחון מירבי לנהג המונית

ועדת הכלכלה אישרה היום (א') תקנת תעבורה חדשה, שתאפשר לייבא לארץ מוניות מהדגם הנוסע ברחובות לונדון.

היוזמה ליבוא המונית הלונדונית לארץ נולדה בעקבות ביקור שערך שר התחבורה, שאול יהלום, לפני מספר חודשים במפעלי לונדון טקסי אינטרנשיונל באנגליה, המייצרים את המונית.

השר יהלום הדגיש היום בוועדה, כי המונית הלונדונית היא היחידה בעולם, שמותאמת להסעת נכים ומוגבלים, כולל נכים עם כיסאות גלגלים, ולכן היא מאפשרת פתרון תחבורתי הולם עבורם להשתלבות בתחבורה הציבורית.

יהלום ציין עוד, כי דגם המונית הלונדונית מעניק לנהג ביטחון מירבי, מאחר שהיא מצויידת במחיצת מגן מקורית ומשוריינת, שמפרידה בין תא הנהג לנוסעים ומונעת כל מגע ביניהם בזמן הנסיעה.

על פי התקנה החדשה שאושרה היום בוועדה, תוגדר המונית הלונדונית כ"זוטובוס המיועד להסעת נכים", ולכן היא תהיה פטורה מחובת ההתקנה של המערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS).

פטור זה לא יחול על שאר דגמי המוניות והרכב הציבורי, המחוייבים כיום בהתקנת מערכת ה-ABS.

דובר משרד התחבורה אמר ל"גלובס", כי הרעיון ליבוא המונית הלונדונית עלה בארגון בעלי המוניות, ארגון הנכים ומפעל יד שרה. השר יהלום הוזמן לראות את ייצור המונית במפעל בעת שנסע ללונדון בענייני משרדו. הוא החליט לאמץ את הרעיון במסגרת פעולות משרדו ליישום חוק זכויות האנשים עם מוגבלויות. במסגרת זו יתיר המשרד גם יבוא אוטובוסים המאפשרים כניסה לעגלות נכים