ועדת הכנסת דחתה את ההכרעה על הסרת חסינותו של דרעי - עד סיום הסיכומים במשפטו

הדחייה - לשלושה חודשים לפחות * מגעים בין רובינשטיין לדרעי בנושא עיכוב ההליכים

ועדת הכנסת החליטה היום (ג') ברוב קולות לדחות ב-3 חודשים לפחות את ההכרעה בעניין הסרת חסינותו של ח"כ אריה דרעי בתיק הציבורי. הוועדה קיבלה את הצעתו של ח"כ מיכאל קליינר (גשר), להחליט אם לקבל את בקשת היועץ המשפטי לממשלה רק לאחר תום שלב הסיכומים בתיק האישי. דרעי מעריך, ששלב זה יסתיים בספטמבר.

דרעי חזר והעלה היום את בקשת הדחייה, לאחר שקיבל בשבועיים האחרונים פסק זמן למחשבה שנייה. הוא ביקש זאת בעקבות הצעת אליקים רובינשטיין, להסכים להסרת החסינות ולהגשת כתב האישום, ולבקש עיכוב הליכים עם אפשרות לביטול כתב האישום. ל"גלובס" נודע על מגעים שהיו בימים האחרונים עם רובינשטיין, לגבי מידת הוודאות שניתן יהיה למנוע את המשפט במקרה של עיכוב הליכים.

ההצבעה על הצעת הדחייה חצתה את המחנות. תמכו בה 8 ח"כים - קליינר (גשר), נעמי בלומנטל (ליכוד), שלמה בניזרי (ש"ס), צבי הנדל (מפד"ל), משה גפני (יהדות התורה), רחבעם זאבי (מולדת), רפי אלול (עבודה), אחמד סעד (חדש).

התנגדו לדחייה 4 ח"כים - מאיר שיטרית (ליכוד), שבח וייס וחגי מרום (עבודה), חיים אורון (מרצ). נמנעו שלושה נואף מסאלח (עבודה), יהודה הראל (הדרך השלישית) ועבד אל-מאלכ דהמשה (רע"מ).

לוועדה הוגש היום מכתב בחתימת הח"כים חיים רמון (עבודה) ועוזי לנדאו (ליכוד), הדורש מהיועץ המשפטי לבטל את התיק הציבורי בגלל התיישנותו. קליינר אמר, שאין לערבב תיק בתיק, גם על פי תקדים שקבע בית המשפט העליון, ובהתאם לכוונת היועץ המשפטי הקודם, מיכאל בן-יאיר.

קליינר אמר, כי לא שמע מרובינשטיין שום טיעון, מדוע יש לסגת מההחלטה, למעט סכנת ההתיישנות בתיק שפגה בראשית אוגוסט. קליינר אמר, שכמשפטן הוא משוכנע, כי עצם הדיון בהסרת החסינות עוצר את שעון ההתיישנות.

הוא שוכנע גם לאחר אזהרת רובינשטיין, לפיה הדחייה תעלה למבחן בג"ץ. "אדרבא", אמר קליינר, "אני אשמח אם בג"ץ יפסוק בעניין". לדעתו, ההתיישנות איננה סכנה אמיתית, ואם היתה הוועדה מורכבת כולה ממשפטנים - הדחייה היתה מתקבלת פה אחד.

מרום, שתבע להכריע מיד, אמר שגם הוא משפטן ולדעתו סכנת ההתיישנות מוחשית. דחיית ההחלטה, עלולה להביא לדעתו לביטול התיק