ועדת הכספים אישרה הקצבה של 12.5 מיליון שקל לעמותת היובל

מחצית מההקצבה המבוקשת * שמואלי: העמותה חסכה 10 מיליון שקל ב"פעמוני היובל; שכר האמנים - 1.7 מיליון שקל

ועדת הכספים אישרה היום (ג') הקצבה של 12.5 מיליון שקל לעמותת היובל, מחצית מההקצבה המבוקשת. המחצית השנייה תאושר קרוב לוודאי בשבוע הבא, אחרי דיון נוסף על האירועים ותקציב עמותת היובל בשלושת החודשים הבאים. הוועדה דרשה מהמנכ"ל דורון שמואלי להציג תקציב חדש עם מקסימום של קיצוצים.

שמואלי דיווח היום, כי עמותת יובל ה-50 חסכה כ-10 מיליון שקל במופע פעמוני היובל. לדבריו, מתוך 27 מיליון שקל שהוקצבו למופע בימי יצחק מודעי, הוצאו בפועל 17.2 מיליון שקל. אולם ההכנסות ממכירת הכרטיסים וזכויות השידור הסתכמו בכ-2 מיליון שקל (שהועברו ישירות לאוצר), כך שהמופע עלה בפועל לקופת המדינה כ-15 מיליון שקל.

שמואלי הוזמן בשבוע שעבר לוועדה לדיון חוזר בבקשת האוצר להעביר לעמותה 25 מיליון שקל, על חשבון תקציב המסגרת שאושר לה, למימון בפועל של הוצאותיה. הבקשה נדחתה והיו"ר, ח"כ אברהם רביץ, החליט להזמין את שמואלי כמחוות הוקרה על חלקו בפרשת להקת בת שבע.

שמואלי ציין, כי שכר האמנים הסתכם ב-1.7 מיליון ש' - %10 מעלות המופע - אך מלבד נתון זה הוא טען, כי אין לפי שעה בידו פירוט מלא של ההוצאות. שמואלי אמר, כי הסכום שנחסך במופע - 10 מיליון ש' - הופנה לעיבוי אירועים שכבר תוקצבו, או למימון אירועים נוספים, אך לא של האירוויזיון הבא. "עד אז כבר לא אהיה בתקציב", אמר שמואלי.

לדבריו, נרשמה הוצאה בסך 300 אלף שקל, שהיתה מיועדת אך ורק לשמירה על סגן נשיא ארה"ב, אל גור, שהאמריקנים לחצו כי היא תמומן מתקציב המופע.

שמואלי מסר, כי האירועים הבאים הצפויים הם:

* תערוכת היובל, שתיפתח ב-3 באוגוסט ותימשך עד סוף החודש, בה יושקעו 27 מיליון שקל. בתערוכה זו יציגו כל משרדי הממשלה והגופים הנילווים את הישגיהם ב-50 השנים שחלפו ותוכניותיהם ליובל הבא.

* שיירת היובל, שתצא ב-27 במאי מקריית שמונה ותנוע לאורך כל עיירות הפיתוח במדינה ותקיים מופעים של יום אחד בכל עיירה. תקציבה הכולל - 8 מיליון שקל.

* המופע המשותף להתיישבות העובדת ולעיירות הפיתוח, שיעלה 2 מיליון שקל.

בנוסף, תשתתף העמותה במימון צעדת ירושלים ב-1.5 מיליון שקל ובמימון הביתן הישראלי בתערוכת אקספו 98' בליסבון ב-3 מיליון שקל (עלות הביתן כולו - 7 מיליון דולר). כמו כן משתתפת העמותה ב-1.5 מיליון שקל במימון אירועי היובל שמשרד החוץ מארגן ברחבי העולם.

בדיון שנערך בוועדה על סקירתו של שמואלי הועלתה דרישה לקצץ בתקציב האירועים הבאים של עמותת היובל, עד 30 מיליון שקל. הדרישה עלתה לנוכח החמרת האבטלה ונתמכה גם על ידי נציג הליכוד, ח"כ זאב בוים, שהסכים לביצוע הערכה מחודשת לגבי האירועים העתידיים. בדיון גילה שמואלי, כי נושא העלייה והקליטה מיום הקמת המדינה לא יוצג בתערוכת היובל, מאחר שמשרד העלייה והקליטה, אשר אמור להציג את הנושא, מסרב לקחת חלק בתערוכה. הנושא יוצג באופן חלקי דרך משרדים אחרים.

ח"כ יונה יהב (עבודה), שהגיש תלונה נגד פעולות העמותה למשטרה, דרש לערוך בדיקה ממשית של נהלי הוצאת הכספים, ההתקשרויות החוזיות וסבירותן, לפני אישור כל הזרמה כספית נוספת.

הוא אמר, כי מהתלונה שהגיש עולה כי בוצעו חריגות רבות מנוהל תקין ולא נשמרו כללי המינהל התקין בהוצאת הכספים. הוא תבע למנות לעמותה חשב מלווה מטעם מבקר המדינה.

שמואלי הגיב על דבריו באומרו, שהקדים לבקש ביקורת צמודה של משרד מבקר המדינה על פעולות העמותה, והדגיש שכל פעולותיה נעשות תחת פיקוח של רו"ח חיצוני ומבקר פנים, ואין לו מה לחשוש משום בדיקה או חקירה משטרתית.« מאת צבי לביא « ועדת הכספים אישרה הקצבה של 12.5 מיליון שקל לעמותת היובל « מחצית מההקצבה המבוקשת * שמואלי: העמותה חסכה 10 מיליון שקל ב"פעמוני היובל; שכר האמנים - 1.7 מיליון שקל