יהב ואנגל: פרויקט הנדל"ן של איצטדיון קריית חיים יוצא לדרך; יכלול 2,200 יח"ד

הגיעו להסכמות עם ראשי שכונת קריית חיים; אנגל: התחייבנו לשטחים ירוקים ושטחים ציבוריים

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, והיזם והקבלן, יעקב אנגל, אמרו ל"גלובס", כי הגיעו להסכמות עם ראשי שכונת קריית חיים, המאפשרות את הוצאתו לפועל של פרויקט הנדל"ן על שטחי איצטדיון קריית חיים. מדובר בפרויקט הנדל"ן הגדול ביותר שיוקם באיזור בשנים הקרובות, והוא יכלול 2,200 יח"ד על שטח של 185 דונם וכן שטחי מסחר נרחבים.

בפרויקט שותפים אנגל - 50%; איש העסקים, אבי אבקסיס, לשעבר שותפו של רובי שפירא ז"ל - 25%, והיורשים של רובי שפירא - 25%.

לדברי אנגל, יהב היתנה את אישורו הסופי לפרויקט בכך שראשי קריית חיים יסכימו ואכן הושגו ההסכמות. יהב אמר, כי כל ראשי קריית חיים, כולל חברי מועצת העיר המתגוררים בשכונה, השתכנעו שהפרויקט לא יפריע להתפתחותה של קריית חיים, אלא ההיפך". לדבריהם, יתווספו שטחים ירוקים ופארקים וכן שטחים ציבוריים וקהילתיים.

הפרויקט עוכב שנים ארוכות מסיבות שונות. בתקופה האחרונה הפרויקט עוכב בשל המחלוקות עם אנשי קריית חיים; קודם לכן, הפרויקט התעכב בשל אי הוודאות לנוכח פטירתו של רובי שפירא; לפני מספר שנים גם היו חילוקי דיעות עם ההסתדרות, שהיתה בעלת האיצטדיון.

שפירא ז"ל קיבל את הבעלות על האיצטדיון לפני יותר מעשר שנים, כאשר הפך לבעלי קבוצת הכדורגל הפועל חיפה. לאחר מכן, הוא צירף לפרויקט את אנגל כשותף המרכזי. ב-1997 קיבלה קבוצת שפירא-אבקסיס 50% מהזכויות במגרש תמורת 13.8 מיליון שקל. ההסתדרות בעלת הקרקע בעבר, אמורה לקבל מחצית מהרווחים בפרויקט.