הפרקליטות מערערת על קולת עונשו של עבריין מס

טוענת כי העונש לא נותן משקל הולם להיקף הכספי הגדול של השמטת ההכנסות, ולכך שהעבירות בוצעו במשך 6 שנים באופן שיטתי ורצוף

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א ערעור על קולת עונשו של עדאל אבו קאעוד מיפו. הנאשם הפעיל מוסך פחחות וצבע לכלי רכב ביפו בשנות המס 95-00, והורשע על פי הודאתו בכך שסייע לעזרא כהן, בעל הנכס בו הפעיל את המוסך, להשמיט הכנסות מדמי השכירות ששולמו לו סך של 460 אלף שקל ובכך שהנפיק תעודות זיכוי כוזבות בסך 2 מיליון שקל עבור בנו על מנת להקטין את הכנסותיו.

לפני כחודש נדון הנאשם בבית המשפט השלום בת"א לעונש של 30 חודשי מאסר בפועל שנת מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. בנוסף הופעל בחופף עונש מאסר על תנאי נגד הנאשם בתקופה של שנה הערעור של הפרקליטות מופנה נגד קולת העונש ונגד הפעלת העונש המותנה בחופף.

נציגת הפרקליטות אלה רובינק טוענת כי העונש מופרז לקולא בבית המשפט השלום לא נתן משקל הולם וראוי בכך שהעבירות בוצעו במשך שש שנות מס באופן שיטתי ורצוף, ולא נתן משקל הולם וראוי להיקף הכספי הגדול של השמטת ההכנסות באמצעות תעודות הזיכוי הכוזבות כאשר יתרת המס נטו לתשלום לפקיד השומה היא כ-1.3 מיליון שקל. ויתרת החוב למע"מ היא כ-350 אלף שקל.

עוד נטען בערעור כי העונש חורג ממדיניות הענישה הרצויה שנועדה להביא לצמצום התופעה של התחמקויות מתשלום מס וליצירת אקלים ציבורי המתייחס לעבירות המס בחומרה. לדברי הפרקליטות, בית משפט השלום לא נתן את המשקל הראוי לעובדה שהנאשם לא הסיר את המחדלים, דהיינו לא שילם דבר לפקיד השומה ולמע"מ, ולדברי הפרקליטות הקנס שהוטל על הנאשם בסך 50 אלף שקל מופרז לקולא, הן בהתחשב בסכומי ההשמטה בסך 2 מיליון שקל והן ביחס לקנות המירביים הקבועים בפקודת מס הכנסה ופקודת מע"מ.

הפרקליטות מבקשת לקבל את הערעור ולהחמיר בעונשו של המשיב באופן שייקבע לו תקופת מאסר ארוכה יותר לריצוי בפועל הגדלת גובה הקנס, וקביעה לפיה העונש המאסר המותנה שהופעל נגדו ירוצה במצטבר. (עפ 71505/04)