ורטהיימר: "אם מודל המפעל המשותף בסין יצליח - נקים עוד כאלה בעולם"

"ההשקעה במפעל לייצור להבים למנועי סילון תגיע לעשרות מיליוני דולר"

"המודל של הקמת המפעל החדש בסין, המשותף לנו ולחברה האמריקנית פראט אנד וויטני ולחברה סינית, הוא מבחינתנו מודל ראשון מסוגו, המופעל, בין היתר, כדי להגיע למסקנה, האם יש כדאיות להקים במשותף עם פראט, מפעלים דומים נוספים בעולם, הממוקמים מחוץ לישראל ולארה"ב". כך אמר היום (ה') ל"גלובס", איתן ורטהיימר.

ורטהיימר, מבעלי ישקר וטכנולגיית להבים, אמר את הדברים בהתייחסו לחנוכתו אתמול (ד') בסין, של המפעל החדש הישראלי-סיני-אמריקני, לייצור להבים למנועי סילון. כפי שפורסם אתמול, נחנך המפעל על ידי שר התשתיות, אריאל שרון, השוהה בסין. המפעל הוקם בעיר שי-אן בפרובינציית שאנסי שבמרכז סין.

כיום, בבעלות משותפת של טכנולוגיית להבים ופראט אנד וויטני, שני מפעלים - בארץ ובארה"ב, העוסקים גם הם בייצור להבים למנועי סילון. לדברי ורטהיימר, אם המודל בסין יצליח - הוא ייושם במקומות נוספים בעולם, על ידי שתי החברות.

לדבריו, הוחלט להקים את המפעל השלישי המשותף דווקא בסין, משום שתחום התעופה במדינה זו מתפתח מאוד בתקופה האחרונה, הרבה יותר מאשר בכל מקום אחר בעולם.

ורטהיימר גילה, כי ההשקעה הכוללת במפעל תסתכם בעשרות מיליוני דולר. בשלב ראשון יועסקו 86 עובדים. עד שנת 2001 יגיע מספר העובדים ל-200, ועד שנת 2003 יגיע מספר העובדים ל-340.

לדבריו, החברה הסינית שעימה הוקם המפעל - שי-אן-איירוטכנולוג'י - היא החברה המצליחה ביותר בעיר שי-אן. בשי-אן מתגוררים 2.2 מיליון תושבים