ועדת המכרזים הבינמשרדית לנושא הקמה ותפעול נתיב מהיר בין נתב"ג לת"א, קיבלה במסגרת שלב המיון המוקדם 4 הצעות להקמת הנתיב המהיר בכניסה לת"א.
ארבע ההצעות הוגשו על-ידי קבוצה הכוללת את החברות תהל מהנדסים, קווים, איתוראן ו-TELVENT הספרדית; קבוצה שנייה הכוללת את החברות טר ארמה, מלרג, קונקס ו-Q-FREE השבדית; קבוצה שלישית כוללת את החברות שפיר, דן, סימנס הגרמנית ו-RAYTHEON האמריקנית; וקבוצה רביעית הכוללת את החברות אפריקה ישראל, אגד, שיכון ובינוי ו-AECON הקנדית.
לאחרונה, החליטה הוועדה על נתינת הקלות למתמודדים בפרויקט הנתיב המהיר. על-פי ההחלטה, המדינה תתחייב לתת פיצוי לכל מתמודד שעבר את שלב המיון המוקדם במידה ויוחלט על ביטול המכרז. בנוסף, תשמר האופציה להשתמש בהצעת המתמודד שהגיע למקום השני.
מדובר במכרז בשיטת BOT שבו היזם מקים את הפרויקט במימון פרטי, מתפעל אותו לתקופת זיכיון של 25 שנה ובתום התקופה מוסר אותו למדינה.
הפרויקט כולל סלילת נתיב נוסף באורך של 13 ק"מ בין מנתב"ג לקיבוץ גלויות; הקמת מסוף תחבורה שישלב חניון חנה וסע ושיכלול 2,000 מקומות חניה ומסוף אוטובוסים; ומרכז פיקוח על מערכת האגרה וניהול התנועה. עלות הפרויקט 400 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.