השלב הראשון בהקמת הרכבת המהירה (Bullet train) בדרום קוריאה הסתיים, ובחודש אפריל יצאה לדרך הרכבת הראשונה מסאול לבוסאן. הקו, המקשר את שתי הערים הגדולות בדרום קוריאה, מתפרס לאורך כ-420 ק"מ, מצפון-מערב לדרום-מזרח, בסמוך לכביש מספר 1. קו שני נחנך במקביל, בין סאול למוקפו, באורך כ-300 ק"מ, מצפון-מערב המדינה לדרום-מערב. הנסיעה בקו סאול-בוסאן התקצרה מ-4 שעות ועשר דקות לשעתיים ועשרים דקות בלבד. הקוריאנים מעריכים כי התשתית החדשה תסייע לכלכלה בכך שתגביר את ניוד העובדים ותצמצם את הריכוזיות שבעיר סאול.
ראש הממשלה גו קון, שחנך את הרכבת, אמר: "אנו תקווה שרכבת זו תסייע בהקפצת קוריאה לעידן ה-20 אלף דולר תוצר לנפש, ותחזק את מדיניות הרווחה של המדינה".
רכבת ה-KTX, הנוסעת במהירות של 300 קמ"ש, היא החמישית מסוגה בלבד בעולם. רכבות דומות טסות רק בצרפת, גרמניה, ספרד ויפאן. מחיר הנסיעה ברכבת יקר, ועומד על כשני-שלישים ממחיר טיסה פנימית (כ-35 דולר לכיוון). עם זאת, הנחות ניתנות למשתמשים קבועים.
בניית הפרויקט החלה ב-1992, ובשלב הראשון הונחה מסילה חדשה לחלוטין בין סאול לדגו, באורך 292 ק"מ. בהמשך המסלול בין דגו לבוסאן שודרגה המסילה הקיימת כך שתותאם לרכבת המהירה. כשיושלם השלב השני, ב-2010, זמן הנסיעה בין סאול לבוסאן יתקצר לשעה ו-55 דקות בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.