עיריית ראשל"צ רכשה מקב' בוכמן-שרף ואשטרום משרדים ב-16.8 מיליון דולר

קנתה לצרכי משרדי ההנהלה בניין בן 14,400 מ"ר במרכז העיר * העירייה: עשינו עיסקה טובה

החברה הכלכלית של ראשון לציון, בבעלות העירייה, רכשה מקבוצת בוכמן-שרף ומחברת אשטרום בניין משרדים בן 14,400 מ"ר, במרכז העיר. החברה הכלכלית תשלם בעד הבניין 16.8 מיליון דולר, בעיסקת המשרדים הגדולה ביותר של התקופה האחרונה. החברה תשכיר את המשרדים לעירייה, והם ישמשו כבניין החדש של הנהלת העירייה.

הבניין מהווה חלק מפרויקט המשרדים, המסחר והמגורים זד"ל, שבנייתו מסתיימת בימים אלו. חלקה של בוכמן-שרף בפרויקט ובבניין 75%, וחלקה של אשטרום 25%. על-פי התוכנית המקורית, עמדו העירייה או החברה הכלכלית שלה לשכור את הבניין מהיזמים. באחרונה החליטה העירייה לרכוש את הבניין ולא לשוכרו. אחת הסיבות לכך היא, ככל הנראה, מחיר המכירה הנמוך, 1,170 דולר למ"ר, הנובע מהשפל ועודף ההיצע בשוק המשרדים.

הנהלת אשטרום, שאישרה את פירטי העיסקה, אומרת כי המכירה נעשתה במחיר "הקרוב לעלות ההשקעה בספרים", או במלים אחרות, בהפסד קטן. עיריית ראשון לציון תעבור בקרוב לבניין החדש שלה.

בוכמן-שרף ואשטרום רכשו את הקרקע לפרויקט זד"ל באמצע שנות התשעים, ב-29.1 מיליון שקל (של אז). הם בנו במקום כ-37,000 מ"ר - בניין העירייה, שטחי מסחר ומשרדים נוספים בהיקף של 9,800 מ"ר, וכן 92 דירות. ההשקעה הגיעה עד היום לכ-280 מיליון שקל, בפרויקט הנדל"ן הגדול ביותר בעיר. היזמים מכרו כמעט את כל הדירות, אך עדיין נותרו להם למכירה או להשכרה 4,200 מ"ר משרדים ומסחר.

יוסף בוכמן ומשפחת שרף, תושבי גרמניה, הם מגדולי משקיעי החוץ בישראל. בוכמן הוא בין היתר בעליו של מתחם הדולפינריום בתל-אביב, וכן השקיע בענף המלונאות ובנדל"ן אחרים. בוכמן גם ידוע כאחד מראשי יהדות גרמניה. אשטרום, בשליטת שש משפחות פרטיות, היא אחת מחברות הנדל"ן והתשתית הגדולות בארץ. הדירות בפרויקט זד"ל שווקו באמצעות אשדר, חברה-בת של אשטרום.

דובר העירייה אמר ל"גלובס", כי החברה הכלכלית והעירייה עשו עיסקה טובה, וכי במהלך המו"מ דיברו רק על רכישה, ולא על עיסקת שכירות. הוא אמר, כי החברה הכלכלית תשכיר את הבניין לעירייה; החברה הכלכלית היא בבעלות מלאה של העירייה.