בעל מניות במלונות כנרת מבקש אישור לתביעה נגזרת בשם החברה נגד מלוני ריץ`

לטענתו, דירקטוריון החברה החליט משיקולים זרים לא לתבוע את החברה האמורה בגין הפרת חוזה שכירות

יעקב יחזקאלי, בעל מניות (27%) בחברת מלונות כנרת שהיא הבעלים של בית המלון גולן בטבריה, מבקש לאשר לו להגיש תביעה נגזרת בשם החברה, בסך של 4.8 מיליון שקל, נגד חברת מלוני ריץ` מזרח י-ם ובעליה סאמי סימון והאני, אבו-דיה וחסן קוואסמה ממזרח ירושלים.

בפנייתו של יחזקאלי לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען להפרת חוזה שכירות, ניהול והפעלה של המלון, שנחתם בינם לבין חברת מלונות כנרת בינואר 1992.

יחזקאלי טוען, באמצעות עוה"ד יצחק בכר וזיו לאטי, כי תוקף הסכם השכירות היה עד לדצמבר 2004. ואולם, בראשית 2001 הפסיקו המשיבים לשלם לחברה את דמי השכירות על-פי החוזה, והודיעו באוגוסט 2001 על ביטול החוזה באופן חד-צדדי. בסמוך לאוגוסט 2001 הם עזבו את המלון וחברת מלונות כנרת תפסה במלון חזקה בלית ברירה, והחלה להפעילו ולנהלו מאז ועד היום.

יחזקאלי טוען, כי בעלי השליטה בחברת מלונות כנרת סירבו להיענות לדרישתו להגיש תביעה נגד המשיבים. לדבריו, בסירובם זה הם שוללים מהחברה רכוש יקר, שלכאורה היא זכאית לו, וכן הם פוגעים בו כבעל מניות שהשקיע בחברה ממיטב כספו.

לדבריו, חברי קבוצת הרוב טענו, בין היתר, כי המשיבים מצויים כיום במצב כלכלי קשה וכי כדאי לחברת מלונות כנרת לשמור עמם על קשרי עבודה טובים. כמו כן לדבריהם, הנתבעים הם תושבי מזרח ירושלים ועל כן מלונות כנרת תתקשה לגבות מהם פסק דין עתידי שיינתן לטובתה.

לטענתו, החלטת הדירקטוריון לא לתבוע את המשיבים בגין הפרת החוזה היא החלטה שנעשתה ממניעים ושיקולים זרים, בלתי ראויים ובלתי רלוונטיים, שלא בתום לב ושלא לטובת החברה.

יחזקאלי מבקש מבית המשפט גם להורות על אכיפת החוזה עם המשיבים.

טרם הוגשו תגובות הצדדים. (ת.א 2149/04).