בניית מנחת המטוסים במצפה רמון הופסקה בשל אי העברת כספי משרדי הממשלה

קק"ל מימנה 17 מיליון שקל מהפרויקט, ומשרדי התחבורה והתמ"ת אמורים להעביר עוד 15 מיליון שקל

בנייתו של מנחת המטוסים במצפה רמון הופסקה. זאת, לאחר שמשרד התחבורה ומשרד התמ"ת לא העבירו את חלקם בתקציב הפרויקט, בסכום של 15 מיליון שקל. בבניית הפרויקט יושקעו 32 מיליון שקל. השותפה השלישית בתקצוב הפרויקט, קק"ל, השקיעה עד כה את מלאו חלקה, 17 מיליון שקל.

הקמתו של מנחת המטוסים אושרה לפני כארבע שנים, בעיקר לצורכי תיירות פנים וכן כדי שישמש כשדה תעופה למוניות אוויריות באיזור מרכז הנגב. על-פי החלטת הממשלה, בפרויקט יושקעו 32 מיליון שקל, בהשתתפות כספית של משרד התמ"ת, התחבורה וקק"ל.

על-פי החלטת הממשלה, קק"ל נבחרה לבצע את הפרויקט בשלב הראשון, שכלל עבודות תכנון ועבודות עפר ותשתית, בכפוף לקבלת כספי משרדי התחבורה והתמ"ת. קק"ל ביצעה את רוב העבודות שהוטלו עליה.

כדי לקדם את הפרויקט ולהביא להזרמת יתרת הכספים המיועדים להשלמת העבודות, פנה יו"ר מינהלת הרשות לפיתוח הנגב, שמואל ריפמן, למנכ"ל משרד ראש הממשלה ויו"ר הוועדה להסרת חסמים בירוקרטיים, אילן כהן.

לדברי ריפמן, מנחת המטוסים הוא פרויקט חשוב לעיר כמו מצפה רמון ולעידוד התיירות בנגב, וכן כדי לספק מקורות תעסוקה ליישוב המרוחק ומוכה האבטלה.

משרד התחבורה ומשרד התמ"ת מסרו, כי הנושא מטופל תקציבית, וכי לאחר השגת התקציבים המיועדים תושלם בניית המנחת.

מבדיקה שערך "גלובס" עולה, כי הפרויקט לא תוקצב בתקציב שנת 2004 של שני המשרדים, וכן השלמת הפרויקט לא הוכנסה עדיין לתקציבי שני המשרדים בתקציב 2005. יצוין עוד, כי לאחר העברת התקציבים הנותרים, יוצא מכרז לבניית המנחת.

כאשר אושר הפרויקט לפני כארבע שנים, הוא תוקצב במסגרת פרויקט "עידוד 99" של משרד התמ"ס, אלא שפרויקט זה הופסק והסתיים. ריפמן מסר ל"גלובס", כי מבדיקה שערך במשרדי התחבורה והתמ"ת, אין כל הבטחה שהפרויקט יתוקצב בשנת 2005.