פנטהאוז על ההאדסון

אם יש לכם 6 מיליון דולר פנויים, אתם מוזמנים לקנות את האחוזה של בוב גוצ'יונה

הייתם רוצים לגור באחוזה של מלך הפורנו הדועך, הבעלים של "פנטהאוז", בוב גוצ'יונה? אם כן, כל שעליכם לעשות הוא לגייס 6 מיליון דולר, ובית-החלומות על ההאדסון (מחוז דאצ'ס, מדינת ניו-יורק) יכול להיות שלכם - האחוזה ותכולתה עומדות למכירה פומבית בשבת הקרובה.

הבית, שנבנה ב-1940, יושב על מתחם של כ-300 דונם, וכולל 15 חדרים, תשעה חדרי שירותים ואמבטיה, מעלית, מרתף יינות, שני מטבחים, שני חופים פרטיים, בריכת שחייה ומגרש טניס הצופים לנהר. במכירה הפומבית הקרובה יוצעו למכירה גם ספר בחתימתה של בטי דייוויס, ציורים אירוטיים של גוסטב קלימט, רהיטים עתיקים מתקופת הרנסאנס, ואפילו פריטים זולים שאינם עולים יותר מ-20 דולר.

המכירה הזו היא נדבך נוסף בסאגת השקיעה של ברון הפורנו בן ה-73. בשנות ה-80 עדיין השתייך גוצ'יונה לחוג הסילון - המגזין שהקים, "פנטהאוז", מכר 3 מיליון עותקים בחודש, ושווי אוסף האמנות שלו נאמד ב-200-100 מיליון דולר. ניהול כושל והתפתחות תעשיית הפורנו באינטרנט בשנים האחרונות הורידו אותו ממעמדו.

ההידרדרות הפיננסית הובילה להכרזה על פשיטת-רגל באוגוסט 2003. הבית המפואר של גוצ'יונה ברחוב 63 במנהטן הוצא למכירה פומבית בסוף 2003, והיה אמור להימכר תמורת 29 מיליון דולר. ברגע האחרון הוא גייס הלוואה אשר מנעה את סילוקו מהבית, שעליו הוא משלם כיום דמי-שכירות של מיליון דולר לשנה.

האחוזה אשר ליד ההאדסון לא משקפת דבר מאורח-חייו של גוצי'ונה. יותר מהכול, היא מהווה עדות אילמת לחייו המאושרים עם אשתו השלישית קתי קיטון, שאיתה חלק 32 שנים. קיטון נפטרה מסרטן, אולם נוכחותה מופגנת בכל פינה של הבית. הכותונות שלה עדיין תלויות בארון, וקרמים שונים עדיין מונחים על השידה בחדר-השינה המפואר.

למעשה, האחוזה כולה נראית כאילו קפא בה הזמן. חלונות רבים מנופצים, הצבע מתקלף, ועשבי-הבר השתלטו על הגינות המטופחות. יחד עם זאת, המבקרים בה עדיין יכולים לחזות באין-ספור פסלי צבים קטנים, הסמל של "פנטהאוז", שנלחם קשות בשפנפנות של יריבו "פלייבוי".