UBS: לישראל צפויים מספר רבעונים של צמיחה איתנה - תצמח ב-2004 ב-3.8%

הצמיחה במשק המקומי צפויה להיות על בסיס רחב, בהתבססה על הביקוש המקומי, ולפיכך חסינה במידת מה ביחס לזעזועים חיצוניים וסיכונים פוליטיים; השקל עודנו זול יסחר בסוף 2004 ב-4.5 שקל לדולר

כלכלני UBS צופים לישראל מספר רבעונים של צמיחה איתנה כשלאחרונה אף העלו את תחזית הצמיחה שלהם לכלכלה הישראלית ל-2004 ו-2005 ל-3.8% בכל אחת משתי השנים. זאת לעומת תחזית קומת לצמיחה של 3% ו-3.5% ב-2004 ו-2005.

ב-UBS מוסיפים כי בעוד שהיצוא עודנו אחד הזרזים העיקריים להתאוששות, הצמיחה במשק המקומי צפויה להיות על בסיס רחב, בהתבססה על הביקוש המקומי, ולפיכך חסינה במידת מה ביחס לזעזועים חיצוניים וסיכונים פוליטיים.

בבית ההשקעות מציינים כי בשל הקפדה על מדיניות הקיצוצים בתקציב, הממשלה הישראלית מוצאת את עצמה במצב לא מוכר, בו היא עומדת ביעדי התקציב. לפיכך, ב-UBS מעריכים כי יעד הגירעון של 4% מהתמ"ג יושג ואולי אף יתברר כגבוה מהגרעון בפועל. יעד הגירעון ל-2005 עומד כעת על 3% בעוד ההתנתקות מעזה עלולה ליצור גרעון נוסף, שאינו משוקלל בתחזיות הנוכחיות, של כ-1% מהתמ"ג המקומי.

כמו כן, ב-UBS מעריכים כי הגירעון השוטף צפוי להיוותר ברמות מתונות ב-2004 ו-2005.

השקל עודנו זול מבחינה בסיסית כלכלית, כשבבנק ההשקעות משוכנעים כי יוותר חזק ביחס לדולר ברבעונים הבאיםלמרות צימצום פער הריביות. ב-UBS מותירים תחזיתם כי בסוף 2004 יסחר הדולר בשער של 4.5 שקלים.

בנוגע לריבית המוניטרית, ב-UBS מעריכים כי בנק ישראל יותיר הריבית ברמה של 4.1% ויחל להעלותה במהלך החציון הראשון ב-2005, כשלמשק הישראלי לא צפויה סכנה אינפלציונית.

כזכור, מוקדם יותר היום הביעו ב-UBS אופטימיות לגבי המשק הישראלי כשהותירו המלצות ה'קניה' לשני הבנקים הגדולים בישראל והעלו את מחיר היעד למניותיהם, לאחר תוצאות הרבעון השני.

ב-UBS מותירים המלצת 'קניה' למניית בנק הפועלים ומעלים מחיר היעד ל-15.4 שקלים - 25% מעל מחירה הנוכחי. כמו כן, כאמור, כלכלני בנק ההשקעות מותירים המלצת ה'קניה' למניית בנק לאומי ומעלים מחיר היעד ל-11.8 שקלים - 30% מעל מחירה הנוכחי.