המשבר בתעש: מעכבת התשלום ל-1,600 גמלאים שיצאו לפנסיה מוקדמת

יו"ר ארגון העובדים, יצחק יהודה, שיגר מכתבים להנהלת תעש וליו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, ודרש את התשלום המיידי של שכר הגימלאים

תעש נקלעה לקשיי נזילות חמורים. לאחר שעיכבה בכמה חודשים את התשלומים לספקיה וצברה חובות במאות מליוני שקלים, הודיעה הנהלת תעש ל-1,600 גימלאים, כי היא מעכבת את תשלום משכורותיהם.

סמנכ"ל תעש למשאבי אנוש, ראובן חן, הודיע על כך בשבוע שעבר ל-1,600 גימלאים שיצאו לפנסיה מוקדמת מאז שנת 1990. גימלאים אלה ממשיכים לקבל משכורת מתעש עד שיגיעו לגיל הפנסיה. גימלת חודש ספטמבר היתה אמורה להיות מופקדת בחשבונות הגימלאים ב-1 בספטמבר וב-5 בספטמבר, אולם כאמור כעת לא ברור מתי תשולם.

ההערכה בקרב ארגון העובדים היא, כי תעש נקלעה לקשיי נזילות חמורים, שאם לא כן, לא היתה ההנהלה מעכבת את התשלומים ימים אחדים בלבד לפני ראש השנה.

יו"ר הארגון, יצחק יהודה, שיגר אתמול (א') מכתבים להנהלת תעש וליו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, ודרש את התשלום המיידי של שכר הגימלאים.

יהודה אמר ל"גלובס", כי אם לא יועברו תשלומי הפנסיה באופו מידי, הוא מתכוון ליזום הגשת תביעה בגין הלנת שכר לבית הדין לעבודה.

מהנהלת תעש נמסר, כי המכתב מדבר בעד עצמו. "ההנהלה מציינת במכתב שהיא עושה הכל על מנת להעביר את הגימלה, וכך אנחנו עושים", אמרה דוברת תעש. ההנהלה סירבה לפרט מדוע לא שילמה את כספי הגימלה בזמן.