עוכב ביצוע פסק הדין המחייב את קרדן לשלם למעלה מ-1.7 מיליון שקל

ביהמ"ש קיבל את טענת קרדן, לפיה התובעת אינה קיימת כיום כאישיות משפטית, ולכן תתקשה קרדן לגבות החזרים אם ערעורה יתקבל

בית המשפט המחוזי בת"א נעתר לבקשתה של קרדן , לעיכוב ביצוע פסק הדין שניתן לפני כחודשיים והמחייב אותה לשלם לבאולינג - המרכז הישראלי לספורט כדורת בישראל, למעלה מ-1.7 מיליון שקל.

בשנת 96' הגישה באולינג נגד קרדן תביעה בטענה להפרת הסכם שכירות מאוגוסט 88` על פיו השכירה לה קרדן נכס למטרת ניהול מועדון למשחקי כדורת באולמי גילטון בדרך פ"ת בת"א. השופטת ציפורה ברון קבעה בפסק הדין כי קרדן הפרה את התחייבויותיה החוזיות, בכך שלא מסרה לחזקתה הבלעדית של התובעת גם את 26 מקומות החנייה בחזית הבית. השופטת חייבה את קרדן לשלם לתובעת 1.7 מיליון שקל וכן הוצאות של 50 אלף שקל.

קרדן ביקשה מהשופטת ברון לעכב את ביצוע פסק דינה, בנימוק כי התובעת חיסלה את כל עיסוקיה, נמחקה מפנקס החברות והיא איננה קיימת עוד כאישיות משפטית.

בהחלטתה על עיכוב ביצוע פסק הדין ציינה השופטת כי טענתה של קרדן, לפיה התובעת כיום אינה קיימת כאישיות משפטית, הוכחה במסמכים, ובנסיבות אלה וכל עוד לא תוחזר רישומה של הבאולינג כחברה, קרדן אכן לא תוכל או תתקשה לגבות החזר סכומים שתשלם אם ערעורה יתקבל.

השופטת קבעה כי יינתן צו עיכוב ביצוע בתנאי שקרדן תמציא אישור לפיו הגישה ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין, וכן תמציא ערבות בנקאית על סך 1.7 מיליון שקל לזכות באולינג. (ת.א. 34496/04)