חוקרי המשטרה אספו מסמכים במינהל בנוגע להטבות החריגות לכאורה לחב' מגדלי הזוהר

המשטרה: ייתכן שיאח"ה תחקור את עיסקת מכירת הקרקע בגבעת שמואל *החברה: כל ההליכים היו תקינים

"בהחלט ייתכן שהיחידה לחקירות הונאה תפתח בחקירת מכירת הקרקע בגבעת שמואל לחברת מגדלי הזוהר". כך הודיע היום (ד') דובר המשטרה. מהמשטרה נמסר עוד, כי לפי שעה בוחנים אנשי היחידה לחקירות הונאה את המסמכים שהועברו להם על ידי פרקליטות המדינה. ל"גלובס" נודע, כי חוקרים של המשטרה כבר ביקרו היום במשרדי המינהל, ואספו מסמכים הנוגעים לעיסקה.

בראשית השבוע חשף "גלובס", כי המינהל ופרקליטות המדינה בודקים חשדות, לפיהם ניתנו לכאורה הטבות חריגות לחברת מגדלי הזוהר, במכירת מתחם גדול של המינהל בגבעת שמואל. במהלך השבוע העבירה הפרקליטות את המסמכים הרלבנטיים למשטרה.

מניות מגדלי הזוהר מוחזקות בנאמנות בידי עו"ד דרור חוטר-ישי, ודוד אפל משמש כיועץ לחברה. השניים אמרו בתחילת השבוע, כי כל ההליכים היו תקינים.

מדובר במיכרז למכירת קרקע ל-1,640 דירות, המחייב את הזוכה לפנות 550 משפחות. חברת מגדלי הזוהר היתה המציעה היחידה, וזכתה בו בראשית 1998 תמורת 4 מיליון שקל.

שומת הקרקע שאיפשרה את זכיית מגדלי הזוהר במיכרז שונתה ערב ההחלטה על הזכייה. השומה המקורית קבעה, כי שווי המתחם 70 מיליון שקל. אולם, לאחר שהתברר שמגדלי הזוהר הציעה רק 4 מיליון שקל, שונתה השומה ל-7 מיליון שקל בלבד.

במשרד המשפטים הסבירו את שינוי השומה בשיקול דעת חוזר של השמאית שהכינה את השומה. "השמאית הגיעה למסקנה, כי בנסיבות המורכבות והמסובכות של השומה - יש מקום להוריד את הסכום המוערך", נמסר.

לפי שעה לא ברור אם המינהל יקפיא את המיכרז, יבטל אותו או ידרוש מחברת מגדלי הזוהר לחתום על התנאים המקוריים של המיכרז. במקרה קודם בו שינה בכיר במינהל תנאים מקוריים של מיכרז, הקפיא המינהל את זכיית היזמים בקרקע למשך חודשים ארוכים. במהלכה של תקופת ההקפאה נדרשו היזמים לוותר על המסמך שעיגן את שינוי התנאים.

בפרקליטות המדינה ובמינהל סירבו לומר כיצד יפעל המינהל. בכירים במינהל מעריכים, כי החלטה תיפול כבר בימים הקרובים.

היחידה לחקירות הונאה צפויה לבדוק את החשדות לכאורה, לפיהם עודד טל, שהיה עד לאחרונה מנהל מחוז תל-אביב של המינהל, החתים את חברת מגדלי הזוהר על הסכם שתנאיו טובים מהתנאים המקוריים של המיכרז. תנאי המיכרז המקורי כללו 81 דונם, אך בהסכם החדש נקבע שמגדלי הזוהר תרכוש 108 דונם.

ההסכם החדש הסיר מהחברה את האחריות לפינויין של 100 מתוך 550 המשפחות מדירותיהן. בשל בדיקת החשדות העביר לאחרונה מנהל המינהל, אבי דרכסלר, את טל מתפקידו