אידיאולוג`יק מקימה מחלקת הפקה לסרטוני פרסומת לאינטרנט

דורון טל, מנכ"ל החברה: הכניסה לתחום היא חלק מזיהוי מגמה של חדירת הווידאו לענף הפרסום המקוון, שתלך ותתחזק כבר בשנה הקרובה

חברת האינטראקטיב אידיאולוג`יק מקבוצת פובליסיס מקימה מחלקת הפקה שתעסוק בהפקת סרטוני פרסומת ייעודיים לאינטרנט, וכן בהפקות תוכן שונות כגון סדרות קומיות קצרות אשר ישודרו באינטרנט.

לדברי דורון טל, מנכ"ל אידיאולוג`יק, הכניסה של החברה לתחום היא חלק מזיהוי מגמה של חדירת הווידאו לענף הפרסום המקוון, שתלך לדעתו ותתחזק כבר בשנה הקרובה. "כיום", הוא אומר, "רוב פרסומות הווידיאו באינטרנט הן פרסומות ממדיות אחרות, בעיקר טלוויזיה, שעברו התאמה לאינטרנט, אך כמו בעולם - זה ישתנה בקרוב".

להערכת טל, "בשנה הקרובה רוב המפרסמים ייכנסו לזה, כי בתקציבים נמוכים יחסית אפשר להגיע לקהל רחב. יתרון חשוב נוסף הוא, שבניגוד לטלוויזיה, באינטרנט אין צנזורה ואין רגולציה - מה שמאפשר לעשות דברים יצירתיים ומעיזים יותר מבטלוויזיה. בעבר חברות מסחריות ניצלו זאת, ושידרו באינטרנט פרסומות שנפסלו לטלוויזיה"

"בישראל", מוסיף טל, "היתה עד היום סלקום החברה היחידה שעשתה פרסומת ייעודית לאינטרנט, כשהפיצה סרטון של הקלטת הלוהטת כדי לקדם את מסיבות החוף שלה בקיץ. בסרטון הוצגה בחורה עירומה המתכוונת לצלם במצלמת וידאו ביתית את עצמה ביחד עם בן זוגה, אולם ברגע האחרון היא מגלה שבן הזוג `הבריז` לה והלך לחפש ריגושים טובים יותר במסיבת חוף האקסטרים של סלקום. הסרטון נצפה למעלה מ-1.2 מיליון פעמים על-ידי כ-420 אלף גולשים. מעבר לכך הופץ הסרטון כקובץ מדיה באמצעות אי-מיילים והגיע לתפוצה של כ-350 אלף שילוחים. להערכתי, צפו בו למעלה מ-500 אלף אנשים".

"משמעות המגמה המתפתחת היא, שבקרוב נראה יותר הפקות של פרסומות המיועדות לאינטרנט בלבד, יותר הפקות תוכן שיווקי שישודר באינטרנט ויותר שילוב של וידאו באפליקציות הפלאש הפרסומיות השונות. אידאולוג`יק, אשר לקחה על עצמה להוביל את המגמה הזו בישראל, החליטה להיערך בהתאם, ולכן מצאנו לנכון להקים מחלקת הפקה פנימית שתאפשר לנו להמשיך עם אסטרטגיית ה-in-house, בה נקטנו מאז ומתמיד".

טל מוסיף, כי בימים אלה עומדים להתחיל צילומי סדרה קומית בת 12 פרקים, שתשודר אך ורק באינטרנט, ומימון הפקתה מגיע ממפרסם כלשהו שישלב בה את מסריו. בקרוב מתוכננים צילומי סדרה נוספת, ומספר פרסומות שיופצו באינטרנט בלבד.