בססח: עלייה חדה בסיכוני האשראי של תעשיית הפלסטיק לאור התייקרות מחירי הנפט

מילגרום: תעשיית הפלסטיק בארץ סופגת עלייה של 60% במחיר חומרי הגלם ומתקשה "לגלגל" ההתייקרות ללקוחותיה

בסס"ח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב , מפרסמת היום כי בחודשים האחרונים חלה עלייה חדה בסיכוני האשראי בענף הפלסטיק בארץ ובעולם.

הסיבה לכך נעוצה, לדעת בסס"ח, בעליית המחירים הדרמטית שהייתה במהלך השנה האחרונה במחירי הפוליאתילן בעולם, שהנו חומר הגלם המרכזי בתעשיית הפלסטיק. הפוליאתילן הינו תוצר של תעשיית הנפט והעלייה החדה במחירו נובעת בעיקר מהעלייה החדה במחירי הנפט העולמיים.

על פי נתוני בססח, במהלך השנה האחרונה, מאז יולי 2003, עלו מחירי הפוליאתילן בכ- 60%. העלייה החדה במחירי הפוליאתילן מוסברת בעיקר בעליית מחירי הנפט בעולם, אך גם בביקושים ההולכים וגדלים לחומר גלם זה מצד חברות תעשייתיות בסין. בשנת 2004 צפוי גידול בשיעור של 13% בביקוש של התעשייה הסינית לחומרי גלם בתחום הפלסטיק ויש לכך השפעה על המחיר העולמי. בבססח מעריכים כי בעקבות השיאים החדשים שאליהם מגיעים מחירי הנפט, במהלך החודשיים הקרובים תחול עליית מחירים נוספת במחירי הפוליאתילן בעולם, עלייה שתשפיע ישירות על יצרני הפלסטיק בארץ.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, חלק מהחברות בענף מתקשות "לגלגל" את עליית מחירי חומרי הגלם ללקוחותיהם. כתוצאה מכך שולי הרווח של חברות אלו קטנים ובחלק מהמקרים החברות אף מפסידות. מילגרום מזהיר כי התמשכות מצב זה עלולה להתבטא בקשיים כלכליים ופשיטת רגל של חברות בתחום הפלסטיקה.