מגל משכה בקשתה לצו ביניים נגד משרד רה"מ במכרז למערכת אבטחה

אורד מערכות שזכתה במכרז: מטרת מגל היא לחשוף את סודותינו לקראת מכרז בנוגע לגדר ההפרדה

חברת מגל מערכות ביטחון מיהוד הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי היא מושכת את בקשתה למתן צו ביניים נגד מימוש זכייתה של חברת אורד מערכות בקרה במכרז של משרד ראש הממשלה, לאספקת מערכת טלוויזיה במעגל סגור לצורך הגנה היקפית ומערכת גילוי תנועה במתקן של המשרד במרכז הארץ.

התקנת המערכות נועדה, לדברי המשרד, לשיפור ושדרוג מערך האבטחה של האתר המסווג והרגיש, בו ממוקמים המשרדים במרכז הארץ. מגל טענה בפנייתה לביהמ"ש, כי אורד מערכות בקרה אינה עומדת במספר תנאי סף שנקבעו למכרז, כמו הניסיון הנדרש במערכות מהסוג המוצע במכרז, ועל כן יש לבטל את זכייתה במכרז.

הבקשה למתן הצו במעמד צד אחד נדחתה. בדיון בבקשה במעמד הצדדים הודיע בא-כוחה של מגל מערכות ביטחון, כי הוא מושך את הבקשה לצו ביניים. לדבריו, בתוך כחודש תודיע מגל מערכות לבית המשפט אם היא עומדת על בירור העתירה.

בתגובה לבקשה טענה אורד מערכות בקרה, כי בתוך תקופה של חודש עתיד להתפרסם מכרז למיגון גדר ההפרדה בהיקף של כ-60 מיליון דולר, אשר שתי המתמודדות העיקריות בו הם מגל ואורד.

לדבריה, מגל יודעת שהציוד אותו הציעה אורד במכרז נשוא ההליך המשפטי הוא זה שיוצע על ידה במכרז גדר ההפרדה, ציוד שאושר על ידי משרד הביטחון. לטענתה, מטרת ההליך המשפטי היא ניסיון של מגל לחשוף את סודותיה המסחריים של אורד, ובמיוחד את סוג הציוד שבו היא עתידה להשתמש במכרז גדר ההפרדה. וזאת, כדי לרכוש יתרון בלתי הוגן בתחרות העתידית במכרז גדר ההפרדה.

בתגובה לבקשה נטען על ידי משרד ראש הממשלה, כי התקנת המערכות צריכה להתבצע בפרק זמן קצר של 75 יום ממועד מתן הצו לתחילת העבודה. פרק זמן קצר זה נובע מרגישותו של האתר, המהווה יעד "איכותי" לתקיפה בידי גורמים עויינים. עוד נטען, כי מתן צו ביניים יביא לפגיעה ברמת האבטחה של המתקן ולנזק ברור ומיידי. (עת"מ 2607/04).