חברות התיירות האירופאיות מפתיעות: הפיגועים בסיני לא ישפיעו על העסקים שלנו

גם סוכני נסיעות מהמפרץ הפרסי העריכו כי לא תהיה שום פגיעה בתיירות מהמפרץ הפרסי למצרים

חברות התיירות האירופאיות וכן חברות תעופה אירופאיות אומרות היום (א`) במפתיע, כי לדעתן לא יושפעו עסקיהן כתוצאה מהפיגועים בסיני.

סיטונאית התיירות האירופאית הגדולה, TUI, אחת מהשתיים הגדולות באירופה, מסרה לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אף אחד מלקוחותיה לא נפגע במהלך הפיגועים. החברה צופה, כי לא יהיו שום השפעות על עסקיה, משום שהאיזור שמסביב לטבה מתוייר רובו ככולו על ידי ישראלים. בחברה משוכנעים, כי לא תהיה ירידה בהיקפי התיירות בחלקים האחרים של מצרים. החברות האירופאיות מעריכות, כי לא תהיה פגיעה אפילו בשארם א-שייך המרוחקת 200 ק"מ בלבד מטבה. TUI מעריכה, כי אף יהיה גידול בהיקף התיירות למצרים עד סוף השנה.

סוכני תיירות מספרד אמרו לרויטרס, כי הספרדים ממילא לא העדיפו את מצריים כיעד תיירות והם מעדיפים את אמריקה הלטינית ואת האיים הקריביים. משרד החוץ הספרדי פרסם במקביל הודעה, לפיה יש להקפיד לגבי אמצעי הביטחון במצרים לנוכח איומי הטרור. משרד החוץ הספרדי מציין, כי התיירות למצרים ירדה באופן דרסטי מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001.

חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה אומרת, כי הזמנותיה לאיזור לא הושפעו למרות הפיגועים. כך גם הודיעה חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייז. חברת התעופה הספרדית איבריה הודיעה כי היא תמשיך להוציא 6 טיסות שבועיות לקהיר. חברת התעופה היוונית אולימפיק הודיעה, כי אין לה מחשבות לקצץ בהיקף הטיסות למצרים, הן לקהיר והן אלכסנדריה.

גם סוכני נסיעות מהמפרץ הפרסי העריכו בפני רויטרס, כי לא תהיה שום פגיעה בתיירות מהמפרץ הפרסי למצרים. זאת, משום שהמטרות במצריים היו ישראליות.

גם גורמי תיירות וממשלה במצרים אמרו לרויטרס, כי הם לא צופים בפגיעה בתיירות בשאר האזורים במצרים, וזאת משום שהפגיעה היתה במטרות ישראליות באזורים ספציפיים במצרים. שר התיירות המצרי אחמד אל מגרבי, אמר, כי הוא סבור שלא תהיה לאירועים בסיני השפעה כוללת על התיירות למצרים.

מנהלי בתי מלון בקהיר אמרו, כי לא היו תגובות פאניקה בקרב אורחיהם במהלך הפיגועים, ולא היו עזיבות או פיגועים. משרד הפנים המצרי ייחס את הפיגועים בסיני לאירועים בשטחי הרשות הפלשתינית.

גורמי תיירות וגורמים עסקיים במצרים אמרו לרויטרס, כי להערכתם לפיגועים בסיני לא יהיו אותן השלכות קשות שהיו בעקבות הפיגועים בתיירים הזרים בלוקסור בשנת 1997, בעקבות אותם פיגועים, שותקה התיירות למצרים במשך תקופה ארוכה. סוכני הנסיעות המצריים שבים ומדגישים, כי צריך לקחת בחשבון שהפיגועים היו כלפי ישראלים באיזור הגבול עם ישראל. זה לא התרחש בשארם א-שייך, בלוקסור או באסואן.

בתוך כך משרד החוץ הגרמני הזהיר את הגרמנים שלא לנסוע לסיני.