חברת תמי 4 חודרת לשוק הספרדי: רכשה 50% ממניות SISMA בסכום של מיליון אירו

חברת מטהרי המים תמי 4 רכשה 50% ממניות החברה הספרדית SISMA במיליון אירו. SISMA מתמחה בשיווק ברים למים מטוהרים במגזר העיסקי במחזור מכירות של 5 מיליון אירו ב-2004. באמצעות השקעה זו תחדור תמי 4 לפעילות ישירה בשוק הספרדי, לשיווק מוצרי הייצוא שלה מישראל.

מנכ"ל תמ"י 4, דני טרגן, ציין, כי סקרי שוק שערכה החברה בספרד טרם ההחלטה להרחיב את פעילותה שם העלו, כי שוק הברים למים מטוהרים בספרד הוא בעל פוטנציאל צמיחה גדול, של 90% לשנה.

עוד ציין טרגן, כי ההשקעה בספרד משלימה השקעה קודמת שביצעה החברה בהקמת חברת בת באנגליה, TANA WATER U.K, בהשקעה של 6 מיליון שקל. מרכזה הוקם בעיר ברנקל שממערב ללונדון, והיא תעסיק 30 עובדים.

הוא העריך, כי היקף הייצוא של תמי בשנת 2004 יגיע ל-25 מיליון שקל. בעקבות הרחבת הפעילות בחו"ל הוא צופה הגדלת הייצוא ב-2005 בכ-30%. זאת, באמצעות גידול במכירות המקומיות שיינתנו בידי טכנאים מקומיים של תמי 4, שיעסקו במתן שירות והדרכות בכל השווקים באירופה בהן פועלת החברה.

עוד אמר טרגן, כי בעקבות ההשקעות בחו"ל תהפוך השנה החברה, המייצרת ומשוקת מטהרי מים וברים למים מטוהרים במפעל באיזור התעשייה בית-שמש, לאחת החברות המובילות גם באירופה בתחום שיווק מתקני טיהור וברים למים.

תמי 4, שבבעלות קיבוץ נתיב הל"ה ואיש העסקים שמואל וולדינגר, פעלה בשוק האנגלי משך כ-10 שנים, עד לפני כשנתיים, בשותפות עם חברת הפצה מקומית. לפני כשנתיים מכרה את פעילותה באנגליה בתמורה ל-7 מיליון ליש"ט. כאמור, עתה היא מחדשת את פעילותה בשוק זה, באמצעות החברה הבת בבעלותה המלאה.

לתמי 4 בסיס של 17 אלף לקוחות בשוק האנגלי שבבעלותם מתקנים לטיהור מים וברים. התוכנית העיסקית צופה היקף פעילות שנתית של 15 מיליון ליש"ט לשנה, בתוך 3 שנים.

בין הלקוחות הגדולים של החברה בשוק האנגלי: בריטיש איירווייס, פטרול אינגלנד, ארמון המלכה, סיטי בנק ואיצטדיון ווימבלדון. המהלך האסטרטגי הנוכחי הוא חלק ממאמצי החברה להגדיל את נתח הפעילות בשוק המערב אירופי. הסניף האנגלי ישרת גם את לקוחות החברה באירלנד.

הייצוא של תמי 4 מתבצע בשנים האחרונות למדינות רבות בעולם, שהבולטות בהן הן נורווגיה, דנמרק, שבדיה, צ'כיה, פולין, הולנד, צרפת וסינגפור. היקף הייצוא אשתקד הסתכם ב-25 מיליון שקל. לפי נתוני החברה, מתקניה פועלים כיום ב-165 אלף בתי אב בישראל.