ארקפה פותחת סניף בגלרי לאפייט, פריז

ההשקעה בסניף החדש מוערכת ב-1.5 מיליון שקל; זהו הקונספט הקמעונאי הראשון בתחום בתי הקפה שיוצא מישראל לחו"ל

כחמישה חודשים אחרי שרשת בתי הקפה האמריקנית סטארבקס נכנסה לפריז עם חמישה סניפים, עכשיו יש גם לנו נציגות. רשת ארקפה, בבעלות קובי ושרה שמר, עושה צעד ראשון של יציאה החוצה לחו"ל, ופותחת סניף ראשון השבוע במתחם לאפייט גורמה בגלרי לאפייט בפריז.

בית הקפה של ארקפה יאכלס את קומת הקרקע החדשה שהוקמה מתחת לקומת הקוסמטיקה. לדברי שמר, ההשקעה בסניף החדש מוערכת ב-1.5 מיליון שקל.

זהו הסניף הבינלאומי הראשון של הרשת, שבעליה הכינו בעבר תוכנית עסקית לקראת הקמת רשת בתי קפה בניו-יורק תחת המותג ארקפה, אולם החליטו לחדור תחילה לאירופה.

יצוין, כי זהו הקונספט הקמעונאי הראשון בתחום בתי הקפה שיוצא החוצה לחו"ל. לדברי שמר, "נציגי הנהלת גלרי לאפייט פנו אלינו לפני חצי שנה, אחרי שהתוודעו לקונספט שלנו. מבחינתנו ההצעה שלהם היתה גם הזדמנות עסקית, וגם מחמאה גדולה. פריז היא דלת כניסה לבינלאומי. אם יש לנו גושפנקא צרפתית ועוד בגלרי לאפייט - יש בזה הרבה יוקרה".

ההשקעה של ארקפה בפתיחת הסניף בפריז היא יחסית מוגבלת, כיוון שהוא נפתח בתוך חנות של גלרי לפייט, שהיא גם שותפה במיזם לצד אריק קייזר, אופה צרפתי.

על השאלה איזו בשורה מביאה בעצם ארקפה לבירה הצרפתית, עונה שמר: "בצרפת, באופן פרדוקסלי, יש תודעה גסטרונומית מאוד מפותחת, אך אין להם קפה איכותי. נעדר משם הקפה האיכותי האיטלקי. הקונספט היותר עכשווי של בית קפה בשירות עצמי אין. יש בתי קפה ארכאיים, בנוסח קפה דה פלור עם מלצר אנטיפת".

"אנחנו מתחילים בקטן", אומר שמר. "אין תוכניות להתרחבות בצרפת. יש לנו פרטנר מאוד רציני וזה הכל. נראה איך שזה יתפתח". לגבי ניו-יורק הוא אומר - "אם תהיה הזדמנות. כל עוד אנחנו לא עושים, חבל לדבר".

הסניף בגלרי לאפייט משתרע על 110 מ"ר, והוא ייהנה מחשיפה לכ-100 אלף המבקרים והעובדים מדי יום. לגלרי לאפייט 65 סניפים ברחבי צרפת ועוד 25 במדינות שונות.