שרון בנאומו בפתח מושב הכנסת: היעד הלאומי העליון ברגע זה הוא יצירת מקומות עבודה והקלה על מצוקת האבטלה

עם זאת הדגיש כי נדרשת לכך מדיניות כלכלית כוללת; הממשלה תמשיך להפנות מקורות לצמיחת העסקים, להפרטה ולעידוד ההשקעות מבחוץ

ראש הממשלה אריאל שרון אמר היום בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת, כי היעד הלאומי העליון ברגע זה אחרי הצלחת הממשלה בעיצוב המשק, הוא יצירת מקומות עבודה חדשים, כדי להקל על מצוקת האבטלה. שרון אמר כי שיעור אבטלה של 10.7% הוא גבוה מדי, וכל פעולות הממשלה בשנה הקרובה בתחום הכלכלי מיועדות להתחיל להוריד את השיעור הזה לרמה נסבלת.

עם זאת, הדגיש ראש הממשלה, כי יצירת מקומות עבודה במשק מודרני אינו עניין לתכתיב של הממשלה, ונדרשת מדיניות כלכלית כוללת, שתיצור למשק, ובעיקר למגזר הפרטי, את היכולת והעידוד לייצר יותר, ובכך ליצור מקומות עבודה חדשים לישראלים. לכן תמשיך הממשלה להפנות מקורות למשק היצרני בהמשך לקיצוץ במגזר הציבורי, וכן ליצירת תחרות גוברת, שתביא לצמיחת העסקים, להפרטה ולעידוד ההשקעות מבחוץ, בעיקר באזורי היתרון היחסי של ישראל בתחום הטכנולוגי.

שרון אמר כי את כל הרפורמות יש לבצע תוך הידברות עם העובדים, אבל גם מתוך הבנה שלהם שהן תתבצענה כולן עד תום. ראש הממשלה הדגיש כי הניסיון לשתק את המשק על ידי שביתות פראיות לא יצלח, ולכן הוא מתכוון ליזום הצעה לכינון מערכת הידברות והסכמה בין הממשלה, המעסיקים והעובדים, כך שביצוע הרפורמות החיוניות יצא לפועל ללא פגיעה במגזרים החיוניים של המשק הישראלי.

לאחר נאומו של שרון החלה הכנסת לדון בהצעות אי אמון בממשלה, גם בגלל המצב הכלכלי והחברתי. הדיון הוא משולב, וההצבעות יתקיימו בנפרד בהמשך הערב.