אבי ברנר מונה למנכ"ל מפעלי נייר אמריקאיים-ישראליים

במקביל, החל הדירקטוריון באיתור מועמד לתפקיד מנכ"ל החברה הבת חוגלה קימברלי, תהליך שיושלם עד סוף השנה

מנכ"ל חוגלה-קימברלי, אבי ברנר, יהיה המנכ"ל החדש של מפעלי נייר אמריקאיים-ישראלים (מנא"י) מקבוצת כלל תעשיות. ברנר מחליף את אבי פתיר, שעזב את מנא"י לפני ארבעה חודשים. מאז פרישת פתיר כיהן יו"ר קבוצת מנא"י, יקי ירושלמי, גם בתפקיד המנכ"ל.

דירקטוריון מנא"י אישר היום (ג') את מינויו של ברנר, שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2005, לאחר שמשך זמן מה טענו גורמים בכירים המקורבים לחברה, כי היו"ר ימשיך לכהן גם כמנכ"ל קבוע, שכן אין צורך לחברה גם ביו"ר פעיל וגם במנכ"ל.

ירושלמי ימשיך לכהן כיו"ר מנא"י, תפקיד בו הוא מכהן ב-15 השנים האחרונות, שבחלקן גם כיהן כמנכ"ל, וימשיך להיות אחראי לאסטרטגית הפיתוח של הקבוצה, והמשך פיתוח קשריה עם שותפיה הבינלאומיים.

במקביל, החל הדירקטוריון באיתור מועמד לתפקיד מנכ"ל החברה הבת חוגלה קימברלי, תהליך שיושלם עד סוף השנה.

מנא"י, בשליטת איי.די.בי (51%), היא היצרנית והמשווקת הגדולה בישראל בתחום הנייר ומוצריו. הקבוצה מייצרת מגוון סוגי נייר לכתיבה, להדפסה ולשימושים משרדיים, ניירות אריזה לתעשיית הקרטון הגלי, אריזות קרטון גלי ואריזות למוצרי צריכה, צרכי משרד, ובאמצעות חוגלה גם מוצרי נייר בתחום מוצרי ספיגה והגיינה נשית, חיתולים חד-פעמיים במותגים האגיס וטיטולים וכן מוצרים לבית ומוצרי הגיינה נשית במותגים לילי וקוטקס.

מנא"י עוסקת גם במיחזור נייר וקרטון, פלסטיק וחומרים אחרים ובטיפול באשפה מוצקה ונסחרת בת"א ובניו-יורק. הקבוצה מעסיקה 3,225 עובדים ב-7 חטיבות עסקיות, שהן, חוגלה קימברלי, נויזדילר נייר חדרה, מנא"י חטיבת ניירות אריזה ומיחזור, מנא"י חטיבת פיתוח ותשתיות, גרפיטי, כרמל מערכות מיכלים ות.מ.מ אמניר.

אבי ברנר כיהן במשך 16 שנים בתפקידים שונים בהנהלת חוגלה קימברלי וב-5 השנים האחרונות כמנכ"ל חוגלה, אליה נכנסה בשנת 1996 כשותפה אסטרטגית (50.1%) ענקית יצרנית הנייר האמריקנית, קימברלי קלארק.

בשנת 1999 רכשה חוגלה קימברלי בשותפות קימברלי קלארק העולמית את OVISAN, חברה טורקית העוסקת בייצור חיתולים. בישראל מעסיקה חוגלה קימברלי 1,000 עובדים ב-3 מפעלים לייצור חיתולים בעפולה ולייצור מוצרי נייר, בחדרה ובנהריה.