מסמך פנימי של מינהל התעופה: אל-על חשופה לתחרות בכל הקווים

גורמים בענף התעופה, כי מסקנות המחקר מוכיחות, כי קיימת תחרות חזקה בתחום התעופה, וכי אין להגביל את התחרות על-ידי הנחיות רגולטוריות למיניהן

מסמך פנימי של מינהל התעופה האזרחית, שבאחריות משרד התחבורה, קובע, כי חברת אל-על הפכה באחרונה לחשופה לתחרות בכל הקווים שהיא מפעילה, וכמסקנה מכך יוצא שתהליך הפרטת החברה מיושם ומצדיק את עצמו.

רוב הנוסעים, על-פי המסמך, טסים בקווי תעופה הנחשבים תחרותיים, כמו הקווים ללונדון, פאריס וניו-יורק. בקווים אלה מתמודדת אל-על מול חברות תעופה רבות, חלקן טסות ישירות ליעדים אלה, וחלקן באופן עקיף.

לדברי גורמים בענף התעופה, התחרות שנוצרה קשורה גם "לחופש השישי", המאפשר לחברות תעופה זרות להטיס מישראל נוסעים הממשיכים מיעדי הבסיס שלהן גם ליעדי המשך. מדובר בחברות התעופה האירופיות, המסיעות נוסעים מישראל, דרך השדות באירופה, ומשם גם למזרח-הרחוק ולארה"ב.

עוד אומרים גורמים בענף התעופה, כי מסקנות המחקר מוכיחות, כי קיימת תחרות חזקה בתחום התעופה, וכי אין להגביל את התחרות על-ידי הנחיות רגולטוריות למיניהן.

את המחקר מטעם מינהל התעופה ערך הכלכלן דני מורג. לדבריו, תהליך ההפרטה של אל-על מיושם כראוי בעקבות חשיפתה של החברה לתחרות. לדבריו, התחרות הגדולה ביותר קיימת בקווים עם מספר הנוסעים הגבוה ביותר.