כל המעז - עז

שאלה לבני גאון: היית חותם על התחיבות להעסיק קרובי משפחה של עובדים ותיקים בחברות שלך?

לבני גאון יש לאחרונה "תגלית של ממש" שעונה לשם: עמיר פרץ. כן, ברצינות. על-פי הדיווחים אירגן גאון לפרץ כמה פגישות במשרדו עם "אישים" מעולם האקדמיה והעסקים, וכל זאת כדי לקדם את מועמדותו של יו"ר ההסתדרות לראשות מפלגת העבודה, כצעד ראשון לקראת ראשות הממשלה.

מה בדיוק גילה גאון בפרץ שלא ידענו? הנה דבריו: "האיש מצליח להפתיע את שומעיו. הוא מדבר מתוך ליבו, והאג'נדה שלו היא לא נגד צמיחה וכלכלה חופשית, מבלי לזנוח את הבסיס הסוציאליסטי. הדימוי שלו אינו נכון".

גאון בוודאי ישמח לשמוע שהתגלית שלו דורש מרשות הנמלים להמשיך בנוהג של קליטת העובדים לנמל אשדוד בהסכמה עם ועד העובדים. משמעותו של הנוהג היא "שלפחות 50% מהעובדים הנקלטים בנמל יהיו קרובי משפחה של העובדים הוותיקים, כנהוג מזה שנים" ("גלובס", יום רביעי).

כנהוג מזה שנים, רבותי. נוהג שהוא במפורש מנוגד לשכל הישר, למוסר הציבורי, להתראות מבקר המדינה. נוהג המהווה פגיעה בוטה בציבור העובדים שאינם קרובי משפחה של העובדים הוותיקים בנמל אשדוד. והנוהג הזה קיים כבר כמה שנים. ועל סמך היותו "נוהג" דורשת עכשיו התגלית של גאון שרשות הנמלים לא תפסיק אותו. אדון גאון, זה המצמיח הגדול, אביר הכלכלה החופשית, הסוציאליסט ההרואי? זה המועמד שלך לראשות העבודה והממשלה? זאת התגלית הגדולה שלך?

בוא תתקרב רגע, אדון גאון, יש לי שאלה אישית אליך: אתה היית מסכים לנוהג כזה בחברות שלך? אתה היית חותם על התחיבות להעסיק קרובי משפחה של עובדים ותיקים? שים לב, אדון גאון, לא מדובר דווקא בקרובי משפחה ראויים עם כישורים, הם יכולים להיות מטומטמים גמורים, העיקר שהם קרובי משפחה של עובדים ותיקים. אתה היית ממנה לאחת החברות שלך מנהל שהיה דורש להנהיג זאת? אתה היית מפגיש מנהל כזה עם "אישים" מהאקדמיה והעסקים? או שמא, אדון גאון, שהיית מעיף אדם כזה מכל המדרגות? יכול להיות שבעסקים "כל המעז מנצח". בפוליטיקה, אדון גאון, לפעמים מהמעז נשאר רק עז.

שרון והפליפ-פלופ

לאחר שהפסיד בתחילת השבוע בהצבעה בכנסת, הכריז שרון: "אף פעם בחיי לא התקפלתי, ואני לא מתכוון לעשות זאת עכשיו". האמת היא שהיו מעט מאוד פעמים בחיי שרון שהוא לא התקפל, למעשה הוא העלה את ההתקפלות לרמות שאקרובטים מעטים הצליחו להגיע אליהן. הוא עשה זאת שוב אתמול, בתרגיל התקפלות פליפ-פלופ הדורש מיומנות רבה. הוא וסיעתו הצביעו נגד הצעת חוק לפיה מועמדים לכנסת במפלגות גדולות ייבחרו בפריימריס, ולא במרכזי המפלגות. למי שאינו זוכר, שרון התחייב לאחר הבחירות האחרונות, להעביר "בכל ההקדם" את החוק הזה. זה היה ה"פליפ". אבל חברי המרכז מתנגדים. אז ביום רביעי היה ה"פלופ".