משפטני משרד הבריאות כועסים על חקירת עמיתם: נחרים את המשטרה

בהודעה חריפה למזוז הם מוחים על התנהלות המשטרה בחקירת עו"ד ליפשיץ בפרשת ייבוא התרופה לאנתרקס

עורכי הדין של משרד הבריאות, כולל היועצת המשפטית של המשרד עו"ד מרים היבנר, שיגרו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בו הביעו מחאה על התנהלות המשטרה בנוגע לחקירתו של עו"ד יואל ליפשיץ בפרשת הייבוא של התרופה "ציפרופלוקסאסין".

המשפטנים הודיעו למזוז, כי לא יקיימו עד להודעה חדשה כל ישיבה או התדיינות מקצועיים עם משטרת ישראל או נציגיה, בכל עניין הנוגע לעבודת משרד הבריאות. וזאת, "כל עוד לא ייצא מכתב מטעם ראש יאח"ה, המבטיח כי הכשלים החמורים שאירעו בפרשה הנדונה ייחקרו לעומקם, כי ימוצה הדין עם האחראים להם וכי ייעשה כל מאמץ לוודא שהם לא יישנו".

ליפשיץ נחקר שלשום במשטרה, יחד עם המשנה למנכ"ל, בועז לב, והרוקחת הראשית, בתיה הרן, בפרשת ייבוא ה"ציפרופלוקסאסין", המיועדת להגנה מפני התקפת אנתרקס. השלושה נחקרו בחשד לייבוא לא חוקי של התרופה על ידי משרד הבריאות.

המשפטנים טוענים, כי אין זה מקרה שכאשר הגיעו החוקרים למשרד ב-12 באוקטובר הם היו מלווים בצוות צילום של ערוץ 2. הם תפסו מסמכים שונים ממשרדו של ליפשיץ וביקוש ממנו להתלוות אליהם, מבלי שהודיעו לו שהוא ייחקר תחת אזהרה כחשוד.

לדברי המשפטנים, ככל הידוע להם התהליך נעשה בלי שנמסרה הודעה ליועץ המשפטי לממשלה, כנדרש. כלומר, תוך הפרה בוטה של הנחיות היועץ.

"בנסיבות אלה, הציפייה הטבעית היא, כי לא רק היועץ המשפטי לממשלה ייודע מראש בדבר חקירה של יועץ המשפטי במשרד ממשלתי, אלא שהפרקליטות בדרגיה הבכירים תלווה את כל מהלכי החקירה מראשיתם (...) הכרת המאטריה לעומק מחייבת בירור יסודי בכל המישורים הללו, בטרם הוטבע קלון פלילי, לרבות קלון של חקירה פלילית על כל המעורבים בפרשה (...)קל וחומר אם הוא עו"ד ששמו הטוב הוא קניינו המקצועי החשוב ביותר".

"יש לנו אמון מלא בעו"ד יואל ליפשיץ, שהוא משפטן מוכשר, ישר דרך ונקי כפיים. אנו משוכנעים, כי לא דבק בו רבב. הוא הדין ביתר חברינו הנחקרים כיום במשטרה", מציינים המשפטנים.

לדבריהם, זכותן וחובתן של רשויות אכיפת החוק לבחון כל חשד לעבירה פלילית, אפילו מעורבים בו משפטנים משירות הציבור, שכן איש אינו ניצב מעל החוק. אולם ניתן לצפות, כי חקירת החשדות מסוג זה תיעשה באופן קפדני ומשרתי הציבור לא יוצגו כחשודים בטרם החלה בדיקה כזו.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה, כי המכתב התקבל וכי תשובה תינתן לפונים בהקדם.