ביהמ"ש: אופירה אסייג העדיפה את ערוץ 2 ולא פוטרה

דחה את תביעתה של כתבת הספורט נגד רשות השידור לתשלום פיצויי פיטורים בעקבות עזיבתה לערוץ 2

נדחתה תביעתה של כתבת הספורט אופירה אסייג נגד רשות השידור לתשלום פיצויי פיטורים בעקבות עזיבתה לערוץ 2.

בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב דחה את תביעתה של אסייג לאחר שקבע, כי היא "עזבה את רשות השידור מיוזמתה, שכן העדיפה על סמך שיקולים כלכליים לעבור לעבוד בערוץ השני". עם זאת, בית הדין חייב את רשות השידור בתשלום דמי הבראה ופדיון חופשה בסך 6,528 שקל ובהוצאות משפט בסך 2,500 שקל.

אסייג תבעה, באמצעות עו"ד אילן מוריאנון, תשלום פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות. אסייג עבדה ברשות השידור מאוקטובר 1996 עד לנובמבר 2002. בתקופת עבודתה סיקרה משחקי כדורגל וכדורסל, בדרך כלל כשדרנית קווים. בתקופת התקשרותה היא היתה עובדת פרילנס. אסייג טענה, כי התקיימו בינה לבין רשות השידור יחסי עובד-מעביד, ולכן היא זכאית לזכויות הסוציאליות.

בית הדין נדרש לשאלה אם אסייג פוטרה או התפטרה. מפסק הדין עולה, כי באוקטובר 2002 קיבלה אסייג הצעה ממנהל מחלקת הספורט בערוץ 2 להחליף למשך חודש את שדרנית הספורט של ערוץ 2, שיצאה לחופשת לידה. התובעת הודיעה למנהל הרדיו אז, אמנון נדב, על ההצעה, והסכימה להצעה בידיעתו של נדב. לאחר תקופת שידורים של שלושה שבועות קיבלה הצעה מערוץ 2 להמשיך ולהשתלב בשידורי הכדורגל עת תום העונה.

ערוץ 2 מבחינתו לא מנע ממנה לחזור לשדר שידורי כדורסל עבור רשות השידור. רשות השידור מצידה דחתה את בקשתה לשדר במקביל בשני הערוצים. רשות השידור טענה, כי לא פיטרה את התובעת ומדובר בהתפטרות.

השופטת, סיגל דווידוב-מוטלה קבעה, כי התובעת התבקשה עובדתית לבחור בין שני מקומות עבודה ובחרה לעזוב מרצונה את רשות השידור.

לדברי מוטלה, נוהלי רשות השידור, האוסרים על עבודה במקביל, הוכרו במינהל כחוקיים וסבירים, כך שלא ניתן לראות בהתנהגותו של אמנון נדב כשרירותית ובלתי סבירה. (ע.ב 1995/03).