טרה במו"מ לקניית פרדס מוצרי הדר רחובות בכ-20 מיליון דולר

תעביר למקום את המחלבה מת"א * המגרשים ביגאל אלון מוערכים בכ-20 מיליון דולר

מחלבת טרה מנהלת מו"מ לקניית חברת פרדס מוצרי הדר רחובות, שהנכס העיקרי שלה הוא 94 דונם עם 32,000 מ"ר בנוי. טרה תשלם כ-20 מיליון דולר, ותעביר לרחובות את המחלבה שלה, הנמצאת בת"א. נשקלות שתי הצעות נוספות, כמפורט בהמשך. הצעה נוספת, לקניית מיתחם סנפרוסט באשדוד בעיסקת ברטר, ירדה מעל הפרק.

חברת פרדס מוצרי הדר נמצאת בשליטת שלמה אייזנברג ואגודת פרדס. היא מנוהל בידי רואה החשבון אבי פונס, כמנהל מיוחד, במסגרת הסדר נושים. משרד פן-קציר העריך, בשומה מטעם הבנקים הנושים, את שווי החברה ב-26 מיליון דולר, כולל ציוד, מוניטין, 25 דונם קרקע חקלאית ברחובות ו-130 קרקע חקלאית בג'וליס. השמאי מאיר צור מטעם טרה העריך את שווי החברה ב-20 מיליון דולר.

על פי התוכנית, תקים טרה את המחלבה החדשה שלה במבני פרדס ברחובות. יש צורך בשינוי יעוד הבנין מתעשיה חקלאית לתעשית מזון, תשלום הטל השבחה ופתרון בעית הביוב. לפני 10 ימים נערכה אספה כללית של 32 חברי אגודת טרה לדון ולהצביע על העיסקה. נוכח התנגדות חלק מהחברים, הוחלט שלא להעלות את הנושא על סדר היום, ולהמשיך במו"מ.

באחרונה הציעה טרה לחברת מנרב, בשליטת אברהם קוזניצקי, לקנות ממנה את מתחם סנפורסט באשדוד, 51 דונם עם 15,000 מ"ר בנוי. מנרב הציעה, בתגובה, לבנות מחלבה חדשה על הרזרבה הקרקעית שלה באשדוד, ולקבל בתמורה את המגרשים בת"א. 10.5 דונם, ששוים מוערך בכ-20 מיליון דולר. הדיון בהצעה לא התקדם.

טרה חייבת לפנות את המחלבה בת"א, בין היתר בשל דרישות העיריה. החברה שוקלת שתי הצעות נוספות - בניית מחלבה חדשה על קרקע חקלאית שתקנה בבני ראם, או בניית מחלבה על שטח שתאתר במקום אחר