יאיר שמיר מחליף את מוטי גורה כמנכ"ל ויקון

חברת ויקון הודיעה אתמול כי יאיר שמיר התמנה למנכ"ל החברה במקומו של מוטי גורה, אשר כיהן בתפקיד מאז יייסד את ויקון לפני 4 שנים. ויקון מסרה כי גורה ימשיך לכהן בדירקטוריון החברה, וככל הידוע הוא ממשיך גם להיות בעל מניות בה.

יאיר שמיר, בעבר מנכ"ל סאיטקס ועלית, הצטרף לוויקון בתחילת 97' כנשיא החברה. ויקון הוקמה בשנת 94' על ידי גורה (הנושא ברזומה שלו גם את סיפור נפילתה של חברת אדאקום) כשהופרדה מחברת אופטיבייס והפכה לחברה עצמאית.

מלבד קבוצת גורה נמנים עם בעלי המניות בחברה גם אלקו אחזקות, שנכנסה להשקעה בחברה בסוף שנת 97', קרן מרתון, פולריס 1, ריינבואו, אלרוב טכנולוגיות, תאגיד סומיטומו היפני ואיי.פי.סי מסינגפור.

ויקון, הפועלת בתחום הווידיאו קונפרנסינג, פיתחה חומרה המאפשרת השתתפות בשיחות ועידה באמצעות מחשב אישי המחובר לתשתית הטלפונים הקיימת. החברה, אשר מרכזה נמצא בהרצליה, מעסיקה כיום כ-150 עובדים בארץ ובחו"ל.

חברת אלקו, שבשליטת גרשון זלקינד, השקיעה בוויקון כ-2 מיליון דולר תמורת כ-%8-%7 ממניותיה. אלקו ביצעה את ההשקעה במסגרת הנפקה פרטית שערכה ויקון בסוף 97'.

נראה כי הנפקה של ויקון בבורסה לא צפויה להתבצע בחודשים הקרובים. ההערכות לגבי אפשרות להנפקה ציבורית של החברה נוקבות בטווח של כשנה.

שוויה של ויקון מוערך ב-100-75 מיליון דולר. החברה עדיין רושמת הפסדים ומוגדרת כסטארט-אפ