ההסתדרות: ב-60 רשויות לא שולם השכר במלואו

גם רשויות מקומיות שכבר הצליחו לשלם את חובות העבר חזרו להלין שכר בספטמבר

דו"ח של ההסתדרות קובע, כי נכון לאתמול (ג`) היו 60 רשויות מקומיות שבהן לא שולם מלוא השכר לעובדים. ברוב הרשויות מדובר באי-תשלום משכורת ספטמבר, אך בחלקן מתברר שלא שולמו גם המשכורות בגין חודשים קודמים.

הדו"ח של ההסתדרות הוצג היום בפני נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, בדיון שאליו זומנו גם נציגי האוצר, משרד הפנים, מרכז השלטון המקומי ומנכ"ל משרד ראש הממשלה.

בדו"ח צוין, כי ברוב הרשויות העביר משרד הפנים את הכספים לכיסוי הגירעון של הרשות בגובה חוב השכר שנצבר. ואולם, למרות זאת הרשות לא העבירה את הכספים שנועדו לתשלום המשכורות לעובדים. יתרה מזו, התברר שגם הרשויות ששילמו את השכר בגין חודשי העבר, לא שילמו כאמור את משכורות חודש ספטמבר. כלומר, בחודש שעבר חזרו אותן רשויות למצב גירעוני.

מהדו"ח עולה, כי הרשויות שלא שילמו את המשכורות בגין חודשים קודמים הן ביר אל-מכסור- 4 חודשים, בסמה - 3 חודשים, ג`לג`וליה - 4 חודשים, זרזיר - 5 חודשים, טייבה - 4 חודשים. בחצור הגלילית שולמו משכורות חלקיות בלבד בגין החודשים ינואר-ספטמבר.

עוד עולה מהדו"ח, כי ברשויות רבות שולמו משכורות חלקיות בגין חודשי העבר ובגין חודש ספטמבר.

בהסתדרות אומרים, כי משמעות הנתונים היא הפרה בוטה של החלטת בית הדין הארצי, לפיה יש לשלם את השכר ל-96% מעובדי הרשויות. ההסתדרות דורשת מבית הדין לאכוף את החלטתו ולהביא לכך ששכר העובדים ישולם במלואו.

במשרד הפנים אמרו בתגובה, כי אכן קיימת תופעה מדאיגה של רשויות מקומיות, שלא שילמו את שכר ספטמבר - למרות שיש להן הכנסות כפולות מסך השכר. במשרד אומרים, כי מדובר ברשויות שמעוניינות ליצור משבר מלאכותי, כדי לגרום למדינה לשלם להן עוד כסף.

במשרד הזכירו את דבריו של השר פורז, אשר הודיע השבוע כי המשרד ינהג ביד קשה ברשויות האלה וימנה להן חשב מלווה, ועדת חקירה או גם ועדות קרואות.