קדחת בחירות בהתאחדות התעשיינים: ברוש - המועמד היחיד להחלפת טירה

ההתאחדות סוערת לקראת הבחירות בסניפים בירושלים ובצפון; טירה דחה פניות להארכת כהונתו

התאחדות התעשיינים שרויה בסערת בחירות כבר בימים אלה, למרות שהבחירות לנשיאות התאחדות התעשיינים, יתקיימו רק ב-6 בינואר בשנה הבאה.

עד כה יו"ר מכון הייצוא, שרגא ברוש, הוא המועמד היחיד להחלפתו של הנשיא הנוכחי, עודד טירה. תעשיינים שפנו לטירה בבקשה לשנות את התקנון כדי לאפשר לו להיבחר לכהונה רביעית - נענו בסירוב.

הסיבה לקדחת הבחירות היא הבחירות ליושבי ראש של התאחדות התעשיינים בחיפה ובצפון וכן בירושלים, שיתקיימו בשבועות הקרובים.

בחיפה, ב-2 בדצמבר, תתמודד מול היו"ר הנוכחי, נשיא פרוטרום אורי יהודאי. ליאורה בירנהק, מנכ"לית משותפת של מפעל הממתקים מנעמים, יו"ר הוועדה לקשרי התעשייה עם הקהילה בהתאחדות התעשיינים וחברת הנשיאות. בעבר כיהנה בירנהק כיו"ר הדור הצעיר ויו"ר תעשייני המזון בהתאחדות.

יהודאי קיבל בעבר פניות מלא מעט תעשיינים, שהאיצו בו להתמודד על הנשיאות הארצית של התעשיינים, נגד ברוש, אולם עד כה נראה כי יהודאי לא ייענה לאתגר וימשיך למקד את עיקר זמנו בפרוטרום.

בירושלים צפוי להיבחר ביום ראשון הקרוב התעשיין רן טוטנאור, יו"ר חברת טוטנאור הירושלמית, המייצרת מכשירי סטריליזציה נגד איידס ותופסת כיום כ-30% משוק זה בארה"ב.

טוטנאור צפוי להיבחר בהיותו מועמד יחיד, לאחר שיחליף את מנכ"ל יקבי אפרת, מוטי טפרברג, שכיהן בתפקיד שתי קדנציות.

בשבועות הקרובים ייבחרו גם יושבי הראש של קבוצות הענפים בתעשיות השונות, תפקידים שבהם מכהנים תעשיינים פעילים.

יו"ר איגוד תעשיות המזון, המשנה למנכ"ל אסם ויו"ר טבעול, גזי קפלן, צפוי לסיים את תפקידו לאחר שתי קדנציות (4 שנים). גם יו"ר איגוד תעשיות מוצרי צריכה ובנייה, נשיא עמינח, אמנון שוורץ, יסיים את תפקידו לאחר שתי קדנציות.

יו"ר ענף הטקסטיל והאופנה, מנכ"ל אופיס טקסטיל, רמזי גבאי, צפוי להמשיך בקדנציה נוספת, וכך גם יו"ר איגוד תעשיות הכימיה והפרמצבטיקה, מנכ"ל מפעלי חמצן וארגון, יוסף ברנע (במקביל לו פועל יו"ר ענף התרופות בהתאחדות, חיים הורביץ, סמנכ"ל בכיר בטבע).

גם יו"ר איגוד המתכת והחשמל, מנכ"ל אלקטרוטרם, יאיר ויינברגר, צפוי להמשיך קדנציה נוספת.