עוזי לנדאו לגל"צ: לאחר שהוצאו סעיפי ההתנתקות מן התקציב אינני רואה סיבה שלא לתמוך בו

מוקדם יותר הודיע שרון כי יפטר מהממשלה כבר בשבוע הבא שרים וסגני שרים שלא יצביעו בכנסת בעד תוכנית ההינתקות

עוזי לנדאו, שר בלי תיק בממשלת שרון ומנהיג "מורדי הליכוד" הודיע הבוקר כי יתמוך בתקציב המדינה, זאת לאחר שהוצאו ממנו סעיפים הקשורים לתכנית ההתנקות. לנדאו אמר בראיון לגל"צ כי הוא יתמוך בתכנית הכלכלית והוסיף שלאחר הוצאת סעיפי ההתנתקות מהתקציב הוא איננו רואה סיבה שלא לתמוך בו.

כזכור, אמש החליט רה"מ שרון כי הוצאות ההתנתקות לא יכללו בתקציב המדינה לשנת 2005. בכך נעתר רה"מ לבקשת נתניהו, אורלב, ואנשי העבודה ויחד. זאת לאחר בקשתו של שר האוצר נתניהו לאחר שחשש כי לא יוכל להעביר את תקציב המדינה במצב הפוליטי שנוצרה ובכך תיפגע התוכנית הכלכלית שהוא מוביל. נתניהו חשש כי לאור המצב הפוליטי שנוצר בתקופה האחרונה, ועקב ההתנגדות הרבה לתוכנית ההתנתקות בסיעת הליכוד, ייתכן ולא יימצא רוב להעברת תקציב המדינה לשנת 2005, הכוללת גם את התקציב המיועד לפעולות הדרושות לביצוע תוכנית ההתנתקות.

מוקדם יותר הודיע שרון כי יפטר מהממשלה כבר בשבוע הבא שרים וסגני שרים שלא יצביעו בכנסת בעד תוכנית ההינתקות. שרון כיוון אז את את איומו במיוחד ללנדאו, ולסגן שר התמ"ת, מיכה רצון. בסביבת שרון טענו, כי פיטורי שרים וסגנים מהממשלה היא המינימום המתחייב בנסיבות שנוצרו.