קונצרן 3M ישקיע במו"פ בישראל על ידי רכישת חברות וקידום מוצרים

תקציב המו"פ של 3M - למעלה ממיליארד דולר בשנה * מתעניין כעת בתחום הבריאות והבטיחות

הקונצרן האמריקני 3M, בעל מחזור מכירות של 18.23 מיליארד דולר, רווח גולמי של 3.71 מיליארד דולר ו-67 אלף מועסקים בעולם, החליט לבצע השקעות מו"פ בישראל. כך נודע ל"גלובס".

מנהל רכש הטכנולוגיות הבינלאומי של הקונצרן, ד"ר איליה גורודישר, האחראי על תכנון ופיתוח המו"פ הטכנולוגי, ביקר בשבוע שעבר בישראל. הוא אמר ל"גלובס", כי תפקיד המחלקה בראשותו לזהות הזדמנויות טכנולוגיות, אשר יביאו לפיתוח מוצרים שייצאו לשוק בעוד 10-5 שנים.

"אחת המדינות החדשניות ביותר ובעלות הפיתוחים המקוריים ביותר בעולם, היא ישראל", אמר גורודישר. "עקב כך, החליטה הנהלת הקונצרן במאי השנה, להתחיל להשקיע בסטארט-אפ, חברות חממה וחברות משותפות למוסדות מחקר ואקדמיה".

בשל היקף ההשקעה במו"פ של 3M, העומד על 7% מרווחיה ובהיקף שנתי של למעלה ממיליארד דולר, אין לדברי גורודישר כל הגבלה כספית להשקעה במו"פ בארץ. ההשקעות ייגזרו מהיקף ההזדמנויות שיאותרו, על-פי הכדאיות העסקית.

השקעות 3M יתמקדו בשלב הראשון במו"פ בתחומי בריאות ובטיחות אישית, מאחר שתחום הבריאות תופס 20% מפעילות הקונצרן היום.

כן מבקש 3M להגיע בישראל לפיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחום הגנה על דרכונים ועל שטרות כסף מפני זיופים ולטכנולוגיות לזיהוי ביומטרי.

ההשקעות מתוכננות להתבצע באמצעות סוגי שת"פ שונים: הקמת חברות משותפות, השקעה של 3M בחברות ישראליות, שותפות במו"פ בלבד, רכש חברות או השקעה בקידום מוצרים ספציפיים שיפותחו בבלעדיות עבור 3M.

בביקורו בישראל, נפגש גורודישר עם נציגי קרנות פיתוח המו"פ של הטכניון, של האוניברסיטה העברית ושל מכון ויצמן, עם אנשי חברת רמות של אוניברסיטת ת"א האחראית על הקניין הרוחני, ועם מנהלי מספר חברות חממה.

כן נפגש גורודישר עם נציגי חברת ההיי-טק פנופסיס (PANOPCES), המפתחת מערכות בדיקה וויזואליות עבור תעשיות שונות, המהוות תחליף לעין האנושית. הוא נפגש גם עם נציגי חברת HEAL-OR, יצרנית תרופות לפצעים ומניעת זיהומים.

מנכ"ל נציגות 3M בישראל שהוקמה ב-1996, מנוליס קריצוטקיס, ציין, כי המכירות בישראל מסתכמות ב-27 מיליון דולר בשנה.

הפצת מוצרי הקונצרן בישראל נעשית באמצעות מערך מפיצים מתמחים (כולל חברות מדיטכניקה, טקסמה, דיפלומט, כמיפל, גזית ואביב גשרים) ובאמצעות פעילות ישירה מול לקוחות גדולים תוך יצירת פתרונות מותאמים אישית (בהם התעשייה האווירית, אופיס דיפו, חברת החשמל ומע"ץ).

החברה מספקת בישראל מוצרים בתחומי תעשייה וייצור (כולל דבקים ייחודים וסרטי הדבקה לחברות חיתולים), אמצעי מיגון ובטיחות, תחבורה, פרסום, גרפיקה, רפואה, מוצרי צריכה ועוד.