ארנונה רדיואקטיבית : הכור הגרעיני יעבור לתחום השיפוט של דימונה - ויגדיל שטח העיר ב- 125 אלף דונם

אומצו המלצות ועדת וכסלר; המועצה האיזורית תמר תעביר 6 מיליון שקל שיחולקו לרשויות השכנות. דימונה השתרעה עד היום על שטח של 30 אלף דונם ובעקבות החלטת משרד הפנים, שטחה של דימונה ישתרע מעתה על 155 אלף דונם

הכור הגרעיני בדימונה עובר מהיום (ב`) מתחום שיפוטה של המועצה האיזורית תמר לתחום שיפוטה של עיריית דימונה.

שר הפנים, אברהם פורז, הודיע הבוקר כי המשרד החליט לשייך את השטח עליו משתרעת הקריה למחקר גרעיני (קמ"ג) לעיריית דימונה, כדי לסייע לה, באמצעות גביית ארנונה, להתגבר על קשיים כלכליים. לשם כך, חתם פורז על צווים ומפות חדשות המרחיבים משמעותית את תחום שיפוטה של עיריית דימונה.

בנוסף לשטחי הכור הגרעיני, יסופחו לדימונה גם שטחי פארק התעשיות תמ"ד ושטחים נוספים למגורים אשר משיקים לגבולה המזרחי של המועצה האיזורית תמר ודימונה. בכך למעשה, מסתיים עיוות בחלוקת המשאבים באיזור מבחינת שטחים מניבי ארנונה והכנסות נוספות.

משרד הפנים מסר, כי הדבר הושג בעקבות מגעים ממושכים שניהל פורז עם אנשי המועצה האיזורית תמר והרשויות המקומיות הגובלות עימה: דימונה, ערד והערבה התיכונה.

בנוסף, עיריית דימונה תקבל חלק מהכנסותיה של המועצה האיזורית תמר מאיזור התעשייה מישור רותם. המועצה האיזורית תמר תעביר 6 מיליון שקל החל מ-2005 - עיריית דימונה תקבל 2.5 מיליון שקל; עיריית ערד תקבל 3 מיליון שקל; והמועצה האיזורית הערבה התיכונה תקבל מדי שנה 500 אלף שקל.

פורז אמר, כי החליט לאמץ המלצות ועדה בראשותו של עוזי וכסלר, אשר מונתה בשנת 2000 והמליצה לחלק בצורה הוגנת יותר את המשאבים באיזור.

"החלטתי להביא לשיפור במצבן הכלכלי של רשויות מקומיות אשר מקורות ההכנסה העצמיות שלהן מצומצמים. כך ייעשה צדק חלוקתי, דבר שיביא לשיפור השירותים לתושבים ויחזיר את האמון ברשויות מחד ולשיפור יחסי השכנות מאידך", אמר פורז.

דימונה השתרעה עד היום על שטח של 30 אלף דונם ובעקבות החלטת משרד הפנים נוספו לה 125 אלף דונם.

ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, מסר בתגובה כי הוא מברך את שר הפנים על כך שהוא הראשון אשר מתייחס לעיוות המתמשך בחלוקת המשאבים בדרום. לדבריו, ההחלטה תיבחן מפני שדימונה ביקשה לשייך את שטחי איזור התעשייה מישור רותם לתחום שיפוטה, דרישה שלא נענתה.

.