טלעד משיקה פרויקט למען הקהילה תחת השם "בא מבפנים"

תקים "חממות קריאטיב" של בני נוער נפגעי בעיה חברתית, שיפיקו קמפיין המטפל בבעיה אשר ישולב בלוח השידורים

זכיינית ערוץ 2 טלעד משיקה פרויקט חברתי חדש למען הקהילה תחת השם "בא מבפנים". הפרויקט משותף לטלעד, יוסי בן טוב וציונות 2000, ומטרתו יצירת תשדירים לנושאים חברתיים הבאים מתוך הקהילה, ובהם הקניית ערכים וידע בעולם השיווק והפרסום, הכשרה מקצועית והעצמה, תוך שימוש בכלי תקשורת לאמירות חברתיות.

בטלעד אומרים, כי בבסיס המסר של "בא מבפנים" עומדת ההכרה כי אמירה חברתית אמיתית חייבת לנבוע מתוך הבעיה עצמה, כי פרסום חברתי חייב לבוא ממקום רעב, מהבטן של נפגעי הבעיה החברתית, ובכך בעצם לאשר את האותנטיות של האמירה.

לצורך כך יוקמו 12 "חממות קריאטיב חברתיות" לטיפול ב-12 בעיות חברתיות שונות. החממות יאוישו בבני נוער, נפגעי הבעיה החברתית, שם הם ילמדו את מקצועות השיווק והפרסום, ובסופו של ההליך יפיקו קריאטיבית את המסר הפרסומי. כל חממה תכיל בין 7 עד 10 משתתפים, כאשר כל אחת חממה תטפל בבעיה של משתתפיה. לדוגמה: חממה שתאויש ע"י בני נוער הסובלים מאלימות במשפחה - תפיק קמפיין המטפל בבעיה, חממה שתאויש ע"י נפגעי סמים תפיק קמפיין למלחמה בסמים וכדומה. המסרים יגובשו במשותף עם הגורמים המלווים והמשדרים.

התשדירים שיופקו, כ-12 במספר, בני 3, 5 ו-10 דקות, יתארו ויתעדו את תהליך היצירה. כמו כן יכילו הפרקים את סרטון הפרסום החברתי שיפיקו בני הנוער עצמם. התשדירים ישולבו בלוח השידורים של טלעד.

החממה הראשונה מורכבת מעיוורים המעלים קמפיין להשמת עיוורים בשוק העבודה, בשיתוף עמותת "מגדל אור" שבקריית חיים.