שיר הרעות בחמש שביעיות

באופן מפתיע ומרענן, יוביל את הקונצרט השנתי לזכרו של יצחק רבין בשבוע הבא טרומבוניסט הג'אז הוותיק והמוערך סלייד האמפטון > גלעד רייך

במהלך החודש הקרוב ייערכו בישראל אירועי זיכרון רבים לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. אחד הבולטים שבהם וקרוב לוודאי המיוחד ביותר, יהיה הקונצרט השנתי לזכרו של רבין שיוקדש השנה, לראשונה, למוסיקת ג'אז. נגן הטרומבון האגדי סלייד האמפטון, שסירב לאחרונה למספר הצעות להופיע בישראל, יגיע במיוחד כדי לכבד את מורשתו של רבין ויופיע ביחד עם רביעיית עמית גולן במשכן לאומניות הבמה ביום רביעי ה-3 לנובמבר, ערב לפני התאריך הלועזי של יום הרצח.

לאחר שב-4 השנים שבהם מתקיים הקונצרט לזכרו רבין נוגנה בו מוסיקה קלאסית או ישראלית, החליט יפתח יעקב, אחיינו של רבין, ממארגני האירוע, לקיים קונצרט אשר ישלב בין מוסיקת הג'אז לבין מורשתו של רבין, שילוב בהחלט לא מובן מאליו. לשם כך פנה יפתח לפסנתרן עמית גולן ולטרומבוניסט הצעיר יונתן וולצ'וק, אשר רתמו את האמפטון, מורהו של וולצ'וק בניו-יורק, לרעיון.

"החיבור בין זכרו של רבין לג'אז באמת אולי נראה קצת משונה בהתחלה, אבל לשם כך בנינו ביחד עם האמפטון תכנית מוסיקלית מיוחדת", מספר עמית גולן, שגם מנהל מוסיקלית את הערב הצפוי. "הערב ייפתח בנגינת שיר הרעות שרבין אהב כל כך בביצוע וולצ'וק והאמפטון, כלומר, ביצוע לא שיגרתי של השיר המוכר על ידי שני טרומבונים. בהמשך אנחנו ננגן שירים ישראלים נוספים כמו: 'בואי לאילת' ו'השוטר אזולאי', לצד קלאסיקות ג'אז אהובות כגון 'Summertime' ומחרוזת בלדות ג'אז. בנוסף, נארח טרומבוניסט נוסף, אבי ליבוביץ, ואת הזמרת שבחיה בת ישראל מקהילת הכושים העבריים שתשיר שיר שכתבה על השלום".

ההרכב של גולן יכלול את וולצ'וק, שעל אף גילו הצעיר (21) עושה חייל בסצינת הג'אז הניו-יורקית ואף הוזמן על ידי האמפטון להופיע עמו בשני קונצרטים שהוא קיים בתפוח הגדול. בנוסף ינגנו גלעד אברו על קונטרבאס ודורון תירוש על תופים, שהם שני שלישים מהטריו של הגיטריסט יותם זילברשטיין ושהוציאו לאחרונה אלבום בכורה מוצלח בחברת התקליטים הבינלאומית 'Fresh Sound'. האמפטון, עבור מי שאינם מצויים בהיסטוריה של הג'אז, הוא אחד מנגני הטרומבון החשובים בתולדות הג'אז ואחד הענקים הבודדים שעדיין חיים. החל משנות ה-50 הוא ניגן עם הגדולים ביותר, ביניהם המתופפים מקס רואץ' וארט בלייקי וקרוב מאוד לחצוצרים דיזי גילספי ופרדי האברד.

עבור עמית, לחיבור בין ג'אז, סלייד האמפטון ומורשת רבין, יש ערך נוסף מלבד זה המוסיקלי. "כשחזרתי לארץ לפני כ-9 שנים, לאחר 10 שנים בניו-יורק, זו הייתה תקופת האופטימיות והתקווה שרבין העניק לישראל. בזכותו הייתה תחושה שהשלום קרוב. כמוסיקאי וכאזרח המדינה הרגשתי אז שעבודה רבה עוד לפנינו בכל הקשור ליצירת תרבות במדינה נורמלית. לצערי הכל התנפץ ביחד עם המשך הכיבוש בשטחים והאלימות מכל עבר. זו הייתה תקופה מלאה עתיד וזכות היא לי להחיות חלק ממשיכי מסורת השלום של רבין". *