לחצים פוליטיים כבדים על שוחט כדי שיאשר מתן סיוע מיוחד לאשפוז סיעודי של רה"מ לשעבר יצחק שמיר

שוחט דחה את הלחצים שמאחוריהם עומדת ככל הנראה הגב' שולמית שמיר, רעיית רה"מ לשעבר, אשר טונעת כי המדינה חייבת לאשר את הסיוע לאחר ששמיר נתן למדינה את כל חייו.

לחצים פוליטיים כבדים מופעלים על חבר הכנסת אברהם שוחט (עבודה) יו"ר ועדת המשנה של ועדת הכספים כדי שיביא לאישור החלטה למתן סיוע מיוחד לאשפוז סיעודי של רה"מ לשעבר יצחק שמיר בן ה-89. זאת בניגוד להחלטת הכנסת משנת 1985 לפיה רק נשיא המדינה ונשיאים יהיו זכאים למימון הוצאותיהם הרפואיות לנוכח הרוב המסתמן בוועדת המשנה את הסיוע החריג.

שוחט דחה את הלחצים שמאחוריהם עומדת ככל הנראה הגב' שולמית שמיר, רעיית רה"מ לשעבר, אשר טונעת כי המדינה חייבת לאשר את הסיוע לאחר ששמיר נתן למדינה את כל חייו.

שוחט אמר אחה"צ כי הבהיר את תמונת המצב לפרקליט המשפחה, עו"ד יעקב לרר, המבקש זכות שימוע בוועה לפני קבלת ההחלטה. שוחט הדגיש כי לא מדובר בהחלטה אישית אבל הזמין את לרר לישיבה בשבוע הבא ובינתיים דחה את קבלת ההחלטה.

הוועדה התמנתה לקבוע מודל חדש של תנאים נלווים לנשיאים וראשי ממשלות לשעבר. שוחט אמר היום כי מאוד ייתכן שהוועדה תידרש לקבוע מנגנון מיוחד לסיוע חריג במצבים כמו של שמיר אבל רק אם חלילה יתברר כי רה"מ לשעבר ירד מנכסיו ונותר חסר אמצעים.

לגבי מצבו של שמיר נמסר כי הוא נהנה מפנסיה גבוהה של יותר מ-30 אלף שקל בחודש ובנוסף בנו הוא אדם אמיד. זאת לנוכח כללי הסיוע הציבורי לאשפוז שמתחשבים בהכנסות ובמצבם הכלכלי של בני המשפחה. הוצאות האשפוז המשוערות של שמיר הן כ-25 אלף שקל בחודש לרבות מטפלות צמודות.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הביע צער על עוגמת הנפש שנגרמה למשפחת שמיר. לדבריו צריך להתייחס אליו בצורה מכוברת ונקודתית מתוקף היותו רה"מ ויו"ר הכנסת לשעבר.

שוחט גם ניהל דיון סגור של ועדת המשנה לעניינים חסויים של ועדת הכספים אשר קיבלה נתונים מראש אגף האבטחה בשב"כ על נהלי האבטחה של ראשי ממשלות לשעבר. זאת לנוכח דיון צפוי בוועדת הכספים על מימון האבטחה של אהוד ברק בנסיעות העסקים הרבות שלו לחו"ל. הממונה על האבטחה מסר כי רה"מ לשעבר מאובטח למשך 5 שנים לאחר פרישתו והוא לא יכול לוותר עליהן. שוחט אמר כי הוועדה תיאלץ לדון במכלול הבעיה על בסיס החומר הזה.