נשר מתחילה לייצר חשמל: תקים תחנת כוח פרטית שתפעל באמצעות גז טבעי

התחנה תשרת את מפעלי המלט ברמלה ובית שמש * מנהלת מו"מ עם שלוש ספקיות הגז הטבעי

חברת המלט נשר, מקבוצת כלל תעשיות, תקים תחנת כוח שתופעל בגז טבעי ותספק את החשמל של מפעליה, בעיקר ברמלה, אך גם בבית שמש. מנכ"ל נשר, יואל פלדשו, העריך כי התחנה תחל לפעול ברבעון הראשון של 2007.

פלדשו מעריך, כי בהקמת תחנת הכוח יושקעו כמה עשרות מיליוני שקלים, אך עלותה הסופית טרם נקבעה - משום שנשר טרם סיימה את המו"מ בנושא עם שלוש חברות הגז הטבעי הפוטנציאליות לרכישת הגז הטבעי לייצור החשמל.

נשר מתכננת את הקמת התחנה הפרטית, שתספק את צורכי האנרגיה הגבוהים במיוחד (כמו בשאר חברות המלט בעולם) באיזור רמלה.

במהלך זה תתנתק נשר מהתלות בחברת החשמל ותיצור יתרון לאיכות הסביבה ויתרון עסקי לחברה.

בכוונת נשר להקים בשלב הראשון תחנה קטנה יחסית שתייצר 50 מגה-ואט חשמל, ותיועד לספק את צורכי החשמל של מפעלי נשר ברמלה ובאיזור התעשייה הר-טוב, סמוך לבית שמש. לאחר הפעלת המערכת ברמלה בהצלחה, תשקול נשר הקמת תחנת כוח נוספת בסמוך למפעל המלט בחיפה, אם עדיין יפעל באיזור זה.

לשאלת היתרונות העסקיים לנשר מהקמת תחנת כוח פרטית, אמר פלדשו כי "היתרון הגדול הוא בעלויות: מעבר לייצור חשמל עצמאי יחסוך לנשר הרבה מאוד כסף.

"יתרון שני הוא שמירה על איכות הסביבה לעומת ייצור חשמל מפחם. אנחנו מאמינים שהשקעות באיכות הסביבה נכונות לסביבה שבה אנו חיים ואכפת לנו ממנה, וגם נכונות עסקית לחברה, בכל הקשור להחזר שהן יוצרות".

על-פי תוכניתה של נשר, אם התחנה ברמלה תייצר אנרגייה בכמות גדולה מזו שתידרש למפעלי המלט בעת הפעלתה, תמכור את העודפים לחברת החשמל. את המו"מ מנהלת נשר עם שלוש חברות הגז הטבעי: ים תטיס, שבשליטת יצחק תשובה, בריטיש גז ושותפות EMG של איש העסקים יוסי מימן וקבוצת אנשי עסקים מצרים.