פיץ' אינה מורידה בשלב זה את דירוג ישראל, למרות המשבר הפוליטי

מזהירה מפני פגיעה באישור התקציב שיהפוך לבן ערובה ומפני סכנה להמשך ההבראה הפיסקלית

סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' הזהירה היום (ד'), כי המשבר הפוליטי בישראל עלול לסבך, ואף להסיג, את תהליך ההבראה הפיסקלית של המשק הישראלי.

בהודעה רשמית שפירסמה החברה נאמר, כי המשבר עלול גם להביא לקשיים ביישום הרפורמות המבניות המתוכננות על-ידי הממשלה. יחד עם זאת, פיץ' ציינה, כי אין בדעתה להביא לשינויים בדירוגה של ישראל בשלב זה.

לדעת פיץ', התקציב עלול להיות הקורבן של הסערה הפוליטית הנוכחית. כתוצאה מהמשבר, תהליך אישור התקציב עלול להיות יותר מסובך מהרגיל, שכן הוא יהפוך להיות בן ערובה להתפתחויות פוליטיות.

"אלה לא תנאים מעודדים להתאמה הפיסקלית שישראל צריכה כדי לתקן את הנזקים של המיתון של 2001-2003", מציינת פיץ. לדברי הסוכנות, האי ודאות הפוליטית עלולה לגרום גם להרעה בסיכויי ההתאוששות הכלכלית, אשר כבר בחודשים האחרונים הראתה סימנים של התמתנות.

פיץ' מציינת, כי הוא משאיר על כנה את התחזית לגבי החוב הפנימי, בשל האמינות הנמוכה של המדיניות הפיסקלית, הרמה הגבוהה של החוב הציבורי והעובדה שאין כל ביטחון ששיעור החוב ביחס לתוצר יירד.

לדברי ריצ'רד פוקס, סגן מנהל לדירוג חוב של מדינות, איומו של נתניהו להתפטר מציב סימן שאלה נוסף בכל הקשר לכיוון המדיניות הכלכלית, ובמיוחד המדיניות הפיסקלית. פיץ' מוסיפה, כי היא תעקוב מקרוב בחודשים הבאים אחרי המהלכים הפוליטיים והשפעתם על המדיניות הפיסקלית, רפורמות מבניות, מעמדו הפנימי והחיצוני של המשק הישראלי והמצב הכלכלי בכללותו.