בנק הפועלים: בטווח הקצר תיתכן עלייה ברמת העצבנות במסחר בשקל

לגבי שוק המניות אומרים כי למרות הדוחות החיוביים הצפויים להתפרסם, רמת אי הוודאות הגבוהה תמשיך להעיב על השוק ותמנע פריצה משמעותית כלפי מעלה

בסיכום השבועי של כלכלני בנק הפועלים, מעריכים מומחי הבנק כי למרות הדוחות החיוביים הצפויים להתפרסם, רמת אי הוודאות הגבוהה תמשיך להעיב על השוק ותמנע פריצה משמעותית כלפי מעלה. להערכת הבנק:

במישור הפוליטי ההתפתחויות סביב שאלת ההתנתקות ומשאל העם, שעלולות להשפיע גם על גורמים כמו העברת תקציב 2005, דרוג האשראי של ישראל בחו"ל ועל רפורמות מתוכננות . אי הבהירות לגבי ההשלכות הצפויות בגין מצבו הבריאותי של ערפאת.

בשוק המניות האמריקאי טרם הוסרה אי הודאות הכלכלית פוליטית המעלה את רמת הסיכון הכרוך בהשקעה בו, על רקע הבחירות הקרבות בארה"ב ונתוני הגירעון המסחרי הגדול במאזנה.

מגמת העלייה במחיר הנפט בתקופה האחרונה, שעדיין לא ברור אם באה אל סיומה, למרות הירידות שנרשמו בימים האחרונים.

לאור זאת, נראה כי שוק המניות ימשיך להיות תנודתי סביב רמות השערים הנוכחיות, ולכן אנו שבים וממליצים לשמר את מבנה התיק הקיים, לבחון את המרכיב המנייתי באופן פרטני, ולהגן על התיק באמצעות אופציות PUT אשר ממשיכות עדיין להיות אטרקטיביות.

לגבי שוק האג"ח אומרים כי באגרות השקליות השקעה במק"מ לשנה מומלצת על פני מק"מים קצרים אך אינה עדיפה בצורה משמעותית על פני נכסים לא סחירים, בסיכון נמוך. בשל רגישותם הגבוהה של השחרים למתרחש בארה"ב ,תנודות בשער החליפין של השקל מול הדולר ולאור התגברות אי הודאות בתחום הפוליטי והכלכלי אנו ממליצים לשמור על מח"מ בינוני כהשקעה בעלת סיכון בינוני. אנו ממשיכים להמליץ על השקעה בגילונים, לאור ההעדפה לנכסים בריבית משתנה בציפייה לעליית ריבית בארץ ובעולם, תוך שימת דגש על הטווח הארוך ( מח"מ גבוה מ- 4 ) בו תוספות התשואה (0.7%)נותרו כדאיות להשקעה.

באגרות הצמודות בשל אי היציבות הפוליטית והתנודות האפשריות בשער הדולר אנו מעריכים כי הצמודים הקצרים צפויים להגיב ברגישות גבוהה לתנודות אלו. במידה ויתקיים תרחיש של פיחות עדיפה השקעה דרך הגנה מט"חית לעומת השקעה בצמודים קצרים. הצמודים הבינוניים מומלצים מאחר והם מעניקים הגנה מפני האינפלציה, אולם מושפעים פחות ממדדים בודדים, בסיכון בינוני. בשל עליית מדרגה ברמת אי הוודאות במשק ולאור רגישותם של הצמודים הארוכים להכרעות ממשלתיות הקשורות בתקציב והיקף הגירעון אנו לא רואים מקום לנטילת סיכון בצמודים הארוכים בתשואות הנוכחיות .

לגבי שוק המט"ח מעריכים בפועלים כי בטווח הקצר תתכן עלייה ברמת העצבנות במסחר בשקל (מתחילת השבוע נרשם פיחות בשיעור של כ 0.85% בשער השקל מול הדולר), לאחר שגברו גורמי אי הוודאות הפוליטיים הביטחוניים והמדיניים בעקבות ההתפתחויות סביב תוכנית ההתנתקות ומצבו הבריאותי של ערפאת. בטווח הארוך אנו מעריכים, כי ייתכן פיחות מתון בשקל, בעקבות השוואת המיסוי על בורסות חו"ל, בינואר 2005. הפיחות צפוי להיות מתון בלבד, בשל הירידה שנרשמה ברגישות של שערי החליפין לפערי הריביות בין השקל והדולר ולאור היחלשות הדולר למול רוב המטבעות העיקריים בעולם. לאור האמור לעיל, אנו ממליצים להעלות את רכיב המט"ח בתיק ההשקעות לשיעור של 10% - 15%.