בני גאון מברך את שרון: ההתנתקות - החלטה מנהיגותית אמיצה

"בהחלטתו ובנחישותו שרון הוכיח מנהיגות, והוכיח שסוף סוף למדינה הזאת יש מנכ"ל"

"אני רוצה לברך את ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, על ההחלטה האמיצה של ההתנתקות מעזה וצפון השומרון. בהחלטתו ובנחישותו הוא הוכיח מנהיגות, והוכיח שסוף סוף למדינה הזאת יש מנכ"ל". כך אמר איש העסקים בני גאון, בוועידה השנתית של המרכז הישראלי לניהול.

גאון, המשמש כיו"ר המי"ל, אמר: "כאשר הנהלה לא מתפקדת, או לא מקבלת את האסטרטגיה של המנכ"ל, המנכ"ל צריך להיות נחוש. שרון הוכיח שיש למדינת ישראל אסטרטגיה. אני בטוח שמדינה שבראשה עומד מנהל עם אסטרטגיה ונחישות, מאותתת יציבות וביטחון למשקיעים ולכלכלה. לנחישותו של שרון תהיה תועלת כלכלית".

פרופ` ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, אמר בוועידה:" שתי הבעיות המרכזיות של המשק הישראלי הן צמיחה מתחת לפוטנציאל, ואבטלה גבוהה בשיעור ניכר מהמקובל בשווקים העולמיים. לדבריו, קצב הצמיחה בשנה הקרובה צפוי להיות מתחת ל-3.5%, כאשר הפוטנציאל עומד על 4.5-5%".

לדבריו, עיקר הצמיחה היא צמיחה מוטת ייצוא, ויש לרכז את עיקר מאמצי הייצוא במדינות הענק ברזיל, רוסיה, הודו וסין, המוגדרות על-ידי המומחים הבינלאומיים כמשקים המתפתחים ביותר. לדבריו, בכל הסימולציות שנעשות עולה, כי התוצר המצרפי של 4 מדינות אלה יגיע ב-2025 למחצית התוצר של מדינות ג`י-7, המדינות המתועשות ביותר.