מה חושבים המוסלמים האמריקנים על בוש וקרי?

"מה שחשוב לי הוא בטחון ארה"ב. עם זאת, למרות שאני חבר המפלגה הרפובליקנית, החלטתי לא להצביע בעד הנשיא בוש בגלל מדיניותו כלפי הבעיה הפלסטינית ועירק"

ישנם קרוב ל-7 מיליון אזרחים מוסלמים אמריקנים בעלי זכות בחירה בארה"ב, רובם אינו תומך לא בבוש ולא בקרי.

מוסטפה שמא, פלסטיני שנולד בסוריה, אמר: "מאז שקיבלתי את האזרחות האמריקנית לפני 16 שנה אני מצביע. אבל הפעם הבחירה קשה מאוד. רבים לא רוצים בבוש בגלל עמדותיו החד-צדדיות בנושא פלסטין ועירק, וגם קרי טרם גיבש עמדה מסודרת בנוסף, אם כי הוא לפחות נוקט בעמדה ניטראלית כלפי הערבים והמוסלמים. אני רואה בראלף נאדר המועמד הראוי, אבל הוא אינו נמצא ברשימת האלקטורים. במידה ויתחלף המימשל, הסיכויים שמדיניות ארה"ב בקשר לעירק תשתנה - קטן, אך לפחות לא תהיה הידרדרות בנושא הבעיה הפלסטינית".

עארף משהאדני, סופר ועתונאי עיראקי, אף הוא אזרח אמריקני, אמר, כי כל עוד המוסלמים האמריקנים לא שווי זכויות לא תהיה יציבות בתוך ארה"ב. הוא הוסיף, כי הוא תומך בקרי ורואה בו את המועמד הראוי להוביל את ארה"ב בארבע השנים הבאות. לדעתו, קרי לפחות גיבש תוכנית להוצאת הכוחות האמריקנים מעירק, שזו תקוותו של העם העירקי. לעומתו בוש סתם את הגולל על יחסיו עם הערבים והמוסלמים בארה"ב, זאת החל מאירועי ה-11 בספטמבר, אז החלו מעצרים קבוצתיים של ערבים ומוסלמים בלי עילת מעצר. גם משהאדני קיווה שרלף נאדר יזכה למרות הסיכויים האפסיים.

עבדאללה אנדרסון ממדינת וירג'יניה אינו רואה שום הבדל בין בוש לקרי ושניהם מהווים בעיניו סכנה לחברה. ראלף נאדר הוא המועדף, אך אינו בעל סיכוי. "אני בעד קרי כי הוא הרע במיעוטו ותקוותי שההתייחסות למוסלמים תחת שלטונו של קרי תהיה טובה יותר".

מוחמד חטיב, אמריקני ממוצא פלסטיני, אמר: "מה שחשוב לי הוא בטחון ארה"ב. עם זאת, למרות שאני חבר המפלגה הרפובליקנית, החלטתי לא להצביע בעד הנשיא בוש בגלל מדיניותו כלפי הבעיה הפלסטינית ועירק. הפעם אני בעד הסנטור ג'ורג' קרי".