שר הפנים מוותר על סמכותו לסגור עיתון

משרד הפנים דיווח כי הפיץ הצעת תזכיר כולל בתיאום עם משרד המשפטים, לתיקון פקודת העיתונות, שעניינה ביטול סמכות שר הפנים לסגור עיתון והקניית סמכות לבית המשפט לאסור על מי שהורשה בעבירה

שר הפנים מוותר על סמכותו לסגור עיתון. כך עולה מהצעת תזכיר של משרד הפנים לתיקון פקודת העיתונות.

משרד הפנים דיווח היום (א') כי הפיץ הצעת תזכיר כולל בתיאום עם משרד המשפטים, לתיקון פקודת העיתונות, שעניינה ביטול סמכות שר הפנים לסגור עיתון והקניית סמכות לבית המשפט לאסור על מי שהורשה בעבירה, שמחמת אופייה ונסיבותיה מצדיקים זאת, להיות עורך של עיתון.

הצעת התזכיר מבטלת את הצורך בקבלת רשיון לקבלת עיתון, וקובעת כללים שיחולו על עיתון בדבר חובה לפרסם מידע הנדרש בדבר בעלי התפקידים ובעלי העניין בו.

על פי משרד הפנים, הצעת תזכיר זו באה בהמשך ליוזמתו של שר הפנים, אברהם פורז לביטול סמכות שר הפנים לסגירת עיתון. באפריל 2003 הודיע השר פורז כי יקדם חקיקה חדשה אשר תבטל את פקודת העיתונות המנדטורית משנת 1933, ולשם כך קיים התייעצויות עם אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע לקידום החקיקה.

פורז אמר היום, "עצם קיומה של הסמכות מהווה פגיעה, ולו פוטנציאלית, בחופש הביטוי ואינה הולמת משטר דמוקרטי. אין זה ראוי שגורם מנהלי יחזיק בידיו סמכויות דרקוניות שיש בהן, ולו באופן פוטנציאלי, כדי לפגוע בחופש הביטוי".