יעקב מלץ התפטר מראשות הוועדה למינוי יועצים משפטיים לחברות ממשלתיות

רשות החברות שוקלת לפזר את הוועדה ולאפשר לחברות לבחור בעצמם עורכי דין

שופט בית המשפט העליון בדימוס ומבקר המדינה לשעבר, יעקב מלץ, התפטר מתפקיד יו"ר הוועדה הציבורית למינוי יועצים משפטיים ושכרם. הודעה על כך מסר מלץ בישיבת הוועדה שהתקיימה לפני כשבועיים, ובהודעה שמסר למנהלת רשות החברות הממשלתיות, ציפי לבני.

בהודעת ההתפטרות נמנע מלץ מלנמק את סיבת ההתפטרות. ואולם ל"גלובס" נודע, כי מלץ קיבל את החלטתו, לאחר שנוכח, כי בהנהלת רשות החברות הממשלתיות שוקלים להפסיק את פעילותה של הוועדה. ברשות רווחת הדעה, לפיה יש לאפשר לחברות הממשלתיות לקבוע בעצמן את מי להעסיק ואיזה שכר יש לשלם לעורכי דין. כוונת רשות החברות כבר מעוררת התנגדות רבה בקרב לשכת עורכי הדין, הדורשת להוסיף ולפעול באמצעות ועדה זו למען אלפי חבריה.

מלץ עסק בשנים האחרונות, באמצעות הוועדה בראשה עמד, בבדיקת כשירותם של עורכי דין לייצוג חברות ממשלתיות, ולכן נדרש, מעת לעת, לטפל בעניינים רגישים. מינוי עורכי דין וקביעת שכרם, טעון את אישורה המוקדם של הוועדה. לוועדה זו מעמד פורמלי כוועדה ממליצה, ואולם בפועל המלצותיה היו מחייבות.

על רקע זאת נקלעו מלץ ויתר חברי הוועדה בשנים האחרונות לעימותים וללחצים, הן מצד ראשי חברות ממשלתיות - שפעלו למינוי משרדי מקורביהם לייצוג החברות; והן מצד משרדי עורכי דין גדולים - שפעלו מחד למינויים לחברות ומאידך לסיכול הפסקת שירותיהם לחברות. עיקר הלחץ בא על רקע הרוטציה שמנסה הוועדה ליישם בתחום ייצוג החברות הממשלתיות