המו"מ למכירת השליטה באלקטרוניקס ליין לגמול - לפי שווי של כ-42 מיליון ד'

דסק"ש, שתישאר בעלת מניות מיעוט ב"קופת המזומנים" של האחים קרובינר: פיצול הפעילות התעשייתית מהחברה לא אושר כנדרש מעסקה עם בעל שליטה

מכירת השליטה בחברת אלקטרוניקס ליין לגמול , צפויה לצאת לפועל עד סוף השבוע הבא, לאחר קבלת אישורי המדען הראשי ומרכז ההשקעות. כך העריכו היום גורמים בשוק ההון.

מחיר העסקה בה תרכוש גמול מהאחים קרובינר 43.2% ממניות אלקטרוניקס ליין, צפוי לשקף לחברה הנרכשת שווי של כ-42 מיליון דולר, בדומה להון העצמי החשבונאי של אלקטרוניקס ליין (ונמוך משווי השוק - 56 מיליון דולר).

שווי העסקה המתוכננת, משקף גם את היקף המזומנים שנצברו בקופת אלקטרוניקס ליין (כ-36 מיליון דולר) בתוספת הנדל"ן שנותר בבעלותה, באזור התעשייה קריית אריה בפ"ת.

לאלקטרוניקס ליין אין כיום פעילות עסקית, לאחר שזו פוצלה ממנה לפני מספר חודשים לחברה חדשה - אלקטרוניקס ליין 3000 - שמניותיה חולקו בחודש יוני כדיבידנד בעין לבעלי המניות.

מניות החברה החדשה נסחרות כיום בבורסה הגרמנית בפרנקפורט (לצד אלו של אלקטרוניקס ליין, הנסחרת גם בבורסה של ת"א).

אלקטרוניקס ליין, שהפכה ל"קופת מזומנים" חסרת פעילות, מעניקה לחברה החדשה שירותי ייעוץ בענף מערכות האזעקה, תמורת 900 אלף דולר בשנה.

בלי הצעת רכש

גמול איננה מתכוונת, ככל הידוע, לרכוש גם את מניות דסק"ש באלקטרוניקס ליין (20%), רכישה שהייתה מחייבת הגשת הצעת רכש למניות הציבור. דסק"ש, המבקשת להיפטר מאחזקת המיעוט באלקטרוניקס ליין, מנסה ככל הידוע ללחוץ על האחים קרובינר לרכוש את המניות מידיה.

ייתכן שעדות לכך ניתן למצוא הערה שנלוותה לדו"חות הרבעון השני של אלקטרוניקס ליין, לפיה במהלך חודש מאי, עוד בטרם בוצעה חלוקת החברה-הבת כדיבידנד בעין, פנתה דיסקונט השקעות לחברה בטענה, לפיה מהמידע שברשותה עולה, לכאורה, כי החלוקה הייתה צריכה להיות מובאת לפני האסיפה הכללית של החברה כעסקה עם בעלי שליטה (הנדרשת לרוב מיוחד של לפחות שליש מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בעסקה).

בנוסף, ביקשה דסק"ש מסמכים ופרטים נוספים הקשורים בחלוקת הדיבידנד. עמדת החברה היא, כי לדסק"ש ניתנו כל הפרטים אותם היה על אלקטרוניקס ליין לתת על פי דין והיא אף פנתה לב"כ דסק"ש לקבלת פירוט נימוקיה לטענה האמורה.

בתשובה, מסרה דסק"ש, כי מכיוון שאין בידיה פרטים נוספים, כפי שביקשה, אין באפשרותה לפרט את נימוקיה לטענתה, כאמור.

כצעד מקדים למכירת השליטה בחברה רכשו בשבוע שעבר האחים דן וגד קרובינר, מייסדי אלקטרוניקס ליין, שהחזיקו כ-28% ממניות החברה, 15% נוספים מהמניות, שהחזיקה קבוצת ארגייל האמריקאית (בראשות בוב מרבוט ורוני חיימובסקי).

בתמורה, העבירו הקרובינרים לארגייל את אחזקותיהם בחברת אלקטרוניקס ליין 3000 (28%) שאליה הועברה, כאמור, פעילות הפיתוח והייצור של אלקטרוניקס ליין בתחום ה"ווירלס הום נטוורקס" - מוצרים המשמשים לפיקוח ושליטה על הבית מרחוק, תוך מתן פתרון אבטחה מתוחכם לבית המוגן, ומערכות מתוחכמות לשוק האבטחה העסקי, למגוון רחב של אפליקציות.

ההסכם עם ארגייל

ארגייל, שמחזיקה כעת ב-43.2% ממניות אלקטרוניקס 3000, עשויה לשלם לאחים קרובינר סכום נוסף שלא יעלה על 5 מיליון דולר, במקרה שארגייל תמכור את אחזקותיה בחברה זו לצד שלישי. כמו כן, הסכימו ביניהם הצדדים כי ארגייל לא תרכוש מניות באלקטרוניקס ליין, ואילו הקרובינרים לא ירכשו מניות באלקטרוניקס 3000.

בני משפחת קרובינר התחייבו שלא להתחרות בעסקיה של חברת אלקטרוניקס 3000 על ידי פיתוח ייצור ושיווק של סוגי המוצרים שפותחו, יוצרו או שווקו על ידי חברת 3000, וזאת במשך תקופה של עד שנתיים לאחר מועד העסקה.

האטה במכירות

את מניותיה בחברת אלקטרוניקס ליין רכשה ארגייל לפני כשלוש שנים מהאחים קרובינר תמורת 67 מיליון שקל לפי מחיר של 55.7 שקל למניה - גבוה ב-80% ממחיר השוק כיום. זאת, זמן קצר לאחר שאלקטרוניקס ליין הצליחה לגייס סכום של 28 מיליון דולר בבורסת הטכנולוגיה הגרמנית לפי שווי חברה של 120 מיליון דולר, אחרי הכסף (יותר מאשר כפול לעומת השווי הנוכחי).

חברת אלקטרוניקס ליין סיימה את המחצית הראשונה של השנה, שבה עדיין נכלו תוצאות הפעילות התעשייתית, עם מחזור מכירות של 80 מיליון שקל, לעומת 97.2 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

בחברה ציינו, כי הירידה במכירות נגרמה בחלקה הגדול בשל היחלשותו של הדולר לעומת האירו, וכן כתוצאה מההאטה במכירות למספר לקוחות.

ההפסד התפעולי של החברה במחצית הראשונה של השנה עמד על 3.3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

החברה סיימה את החודשים ינואר-יוני 2004 בהפסד של 1.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 1.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.