אינטל קפיטל, זרוע ההון סיכון, השקיעה ב-49 חברות ישראליות

IVC - מנהלת כ-200 מיליון דולר * הרכישה האחרונה המעניינת שביצעה הייתה בחודש מארס האחרון, כאשר רכשה את חברת אנוורה

במהלך השנים ביצעה אינטל גם לא מעט רכישות והשקעות בישראל באמצעות זרוע ההון סיכון של החברה, אינטל קפיטל. הרכישה הגדולה מכולם הייתה של חברת DSPC, שנרכשה בשנת 1999 תמורת 1.6 מיליארד דולר במזומן מידי דוידי גילה ומשקיעים אחרים. אינטל החליטה בזמנו להיכנס לתחום השבבים המיועדים למכשירים והחליטה לרכוש את מלוא הפעילות של DSPC ובכך הפכה את החברה למרכז הפיתוח העולמי של מוצרי התקשורת הסלולרית של אינטל. נציין כי במרכז הפיתוח בפתח תקווה פותח המניטובה, המיועד לטלפונים ניידים מדור 2.5, וכיום עובדים שם על פיתוח מוצרים לדור השלישי.

עם זאת, בשל ביצועים לא מספקים של החברה, נאלצה אינטל לבצע מחיקת ענק בהיקף של 600 מיליון דולר בגין רכישת DSPC. מדובר היה בעצם מדובר במחיקת רובו הגדול של המוניטין בספרי אינטל בגין DSPC, שהסתכם בכ-611 מיליון דולר. באינטל ציינו בעת ההחלטה כי DSPC סבלה מהאימוץ האיטי של טלפונים מתקדמים, פיגור בכל הקשור לייצור שבבי Baseband.

על פי נתוני חברת המחקר IVC, אינטל קפיטל ישראל השקיעה ב-49 חברות והיא מנהלת כ-200 מיליון דולר. הרכישה האחרונה המעניינת שביצעה הייתה בחודש מארס האחרון, כאשר רכשה את חברת אנוורה (Envara) תמורת 40 מיליון דולר במטרה להיכנס לתחום ה-Wimax אשר מאפשר למשתמשים להתחבר לאינטרנט בגישה אלחוטית, מהירה וארוכת טווח.

"יש לנו מעורבות גבוהה בהחלטות ההשקעה של אינטל קפיטל בישראל", אומר דדי פרלמוטר. "אינטל קפיטל תמיד מחפשת להשקיע במשהו שתומך או משלים יחידה עסקית כלשהי של אינטל, או שהיא מחפשת להשקיע בפעילות חדשה שאינטל רוצה להיכנס אליה כדוגמת DSPC. לאינטל קל לפתח מרכז חדש במקום שיש לה תשתית קיימת מאשר במקום שאין תשתית".