סוף סיפור: אלי עזור רוכש עם חברה קנדית את ג'רוזלם פוסט תמורת 13.2 מיליון דולר במזומן

עזור הוא בעלי רשת "נובוסטי" הרוסית, מקומונים בעברית והשבועון "אנשים", 28% ב"רדיו ללא הפסקה", חב' "מרקעי תקשורת" ו-50% בצ'רלטון

הולינג'ר אינטרנשיונל הודיעה היום (ג') כי תמכור תמורת 13.2 מיליון דולר במזומן את העיתונים "גרוזלם פוסט" ו-"ג'רוזלם ריפורט" לקבוצת מרקעי תקשורת שבבעלות אלי עזור, ולקבוצת קאנווסט גלובל קומיוניקיישנס (CanWest Global Communications) הקנדית, שיחזיקו באחוזים שווים.

במקביל הודיעה הולינג'ר על מכירת אחזקותיה ב"פלסטין פוסט", המו"ל של שני העיתונים.

הרכישה כפופה לאישור הרגולטר בישראל, והצדדים מעריכים כי תושלם בתוך 30 ימים.

אלי עזור נוגע במדיה בכמה תחומים: הוא בעלי רשת "נובוסטי" הרוסית, שכוללת את היומון, ועוד שישה שבועונים ברוסית, חמישה מקומונים (בעברית), השבועון "אנשים", בית-הדפוס החדש (בעבר "על המשמר"), 28% בתחנת הרדיו האזורית "רדיו ללא הפסקה", חברת שילוט החוצות "מרקעי תקשורת" (600 שלטים), וגולת הכותרת - 50% בצ'רלטון.

עזור ניסה להתמודד בשני סבבי המכרזים של ערוצי הטלוויזיה המסחרית בארץ. על ערוץ 2 התמודד ב-1993 בקבוצה שכללה את תנובה, יעקב שחר, אשטרום ואחרים, ועל ערוץ 10 התמודד עם גרנית הכרמל, אשטרום, אגד ואפסילון. בשני המקרים, נשאר בחוץ.

בעסקי זכויות הכדורגל יש לעזור היסטוריה נרחבת, עוד מימי ערוץ 24 (ערוץ המזרח התיכון). ב-1999 ניגש עם חברת הלוויין YES למכרז של התאחדות הכדורגל, שבסופו של דבר נמכר לכבלים לשש שנים, אך נפרם לפני שנה.

אז נתן לו חברו, גברי לוי, להיות "הזרוע השיווקית" של ההתאחדות. זה השתלם, עם קופה של 24 מיליון דולר (על הנייר, לא הכול הצליחה ההתאחדות לגבות) - תמורת עמלה נאה של כ-1-2 מיליון דולר. השנה כבר התמודדה צ'רלטון על הזיכיון בעצמה, ורכשה אותו תמורת 39 מיליון דולר לשלוש שנים. את הכסף הזה צריך יהיה להחזיר.

עזור הוא איש עסקים קשוח, ומקושר היטב. הוא מנהל משא-ומתן בעדינות ובחיוך, אבל יודע היטב מה הוא רוצה, ובדרך-כלל גם משיג את זה. הוא נמנע מלהתראיין או להיחשף.